Gratis kranten

  • consuminderaar

    Lezen jullie ook de Spits, Metro, Dag en De Pers? Ik vind ze bijna net zo goed als de kranten waarvoor je moet betalen. Mijn devies is dus ook doe alle krantenabonnementen de deur uit, wees sportief, pak de fiets (bewegen is altijd goed!) en haal bij de gemeente, het treinstation, de bibliotheek en een heleboel andere lokaties de gratis kranten.

  • Annelies

    Kom nou ,dat is echt niet zo

    Je kan zo,n krantje niet vergelijken met bv een N R C

  • consuminderaar

    Het nieuws is hetzelfde, alleen het niveau is misschien wat hoger, maar ja lekker boeiend…..

  • travel

    Nee, Annelies natuurlijk niet. Maar voor mensen die anders geen krant zouden lezen ( of zich kunnen permiteren)is het toch een oplossing?

    En denk eens verder na; van het een komt vaak het ander. Wanneer een gewoonte is opgebouwd/ingesleten zal een deel van deze lezers openstaan voor andere kranten. En hun kinderen raken ook bekend met ‘kranten lezen’. Een niet te verwaarlozen gegeven.

    En voor jou is het fijn ,dat jij het je kunt veroorloven het NRC te lezen. Waarvan acte…..

  • Wilhelmina

    Ik neem de Metro tegenwoordig mee uit het ziekenhuis waar ik iedere dag (en soms wel vaker) moet zijn. Vind 't meer iets voor mensen die zich niet goed kunnen of willen concentreren op nieuws. En absoluut niet bijna net zo goed als het dagblad waar ik een abonnement op heb.

  • inba

    En dat abonnement is nu net de opzet van het berichtje van consuminderaar.

  • travel

    Je zou natuurlijk met gemak een aantal zaken met elkaar kunnen combineren wanneer je tijd genoeg hebt.

    Ben je toch in de bibliotheek om de Spits ,Metro etc op te halen, loop dan naar de leestafel en werp enige blikken in een kwaliteitskrant of een boeiend tijdschrift!

    Is misschien ook goed voor je sociale contacten wanneer je daar behoefte aan hebt! Veel mensen zijn heus wel ‘in’ voor een praatje over zomaar iets of een interessant onderwerp. ( als het maar zachtjes is)

    Wie doet je wat? En dit alles is: gratis en voor niks!

  • Wilhelmina

    Tja, als je je (eventueel samen met anderen) geen abonnement en geen krant lezen op internet ( http://www.kranten.com/ ) kunt veroorloven is zo'n gratis krant misschien een oplossing.

    Toen ik voor mijn werk met nog met de trein moest reizen verbaasde het mij dat al

    's morgens om half 8 de treincoupes bezaaid lagen met Metro's en Spitsen.

    Ook reizigers dit heel goed wisten kwamen telkens weer binnen met een "verse' krant, die ze ook weer in de trein achterlieten, want : het is toch gratis!

    Ik vond het altijd (en nog steeds) een enorme verspilling !

    Naar de bibliotheek gaan om daar kranten, tijdschriften, etc. te lezen vind ik echter wel 'n goed idee! :-) !

  • Annelies

    En het geeft zo,n enorme bende in de trein

    Want opruimen ho maar

    Heeft ook met schoon milieu te maken

    Ik heb wel een eigen krant

    Maar die gaan naar verenigingen om de kas te spekken oa

    Dus weer hergebruikt

    Dat doe ik ook met tijdschriften

    Die worden keer op keer doorgegeven

  • Ma Molton

    Natuurlijk pakken wij alle gratis kranten want wij maken er briketten van voor de allesbrander, zo sla je twee consumindervliegen in één klap.

    Ma