Aldi vs AH

  • Nellie B.

    Bij beiden kom ik regelmatig, en om de en of andere reden ging ik er automatisch vanuit dat de Aldi goedkoper is dan AH.

    van de week kwam ik er achter dat dat niet zo is.

    Ik kocht 2 pakjes roomboter en betaalde daar bij Aldi 1,09 voor ( volgens mij enige tijd geleden nog iets van 0,79, maar dat even terzijde)

    kom ik bij AH, en die dat de roomboter van de Euroshopper daar 0,93 kost.

    dat scheelt nogal.

    de melk, halfvol 1 liter, is bij allebei 0,59

    de bloem is 2 cent goedkoper bij AH, niet zo groot verschil.

    Zal de komende tijd wat beter op de prijzen letten, want ik heb toch het idee dat ik de laatste tijd meer kwijt ben per week aan boodschappen, terwijl ik niks bijonders of extra in huis haal.

    Zijn er meer die prijsverschillen zijn opgevallen bij deze 2 winkels, waarbij de als duur bekend staande AH toch wat goedkoper bleek te zijn?

    Nellie

  • Wilhelmina

    Ja klopt, 't heeft zelfs in onze krant gestaan dat AH (eurshopper) met sommige artikelen goedkoper is dan Aldi en Lidl! Wij ontdekten dat de (lichtbelegen) kaas bij AH nu goedkoper is dan bij Lidl.

  • swaney

    Al sinds begin dit jaar zijn de supermarkten met forse prijsverhogingen aan de gang gegaan. Bv. in december kocht je een pot appelmoes voor € 0,25 en in januari € 0,45. Zo kan ik een hele rits producten met prijs en verhoging noemen. De roomboter was voor de grote vakantie € 0,78 en daarna € 1,09. Het valt op dat AH met Euroshopper producten in alle gevallen goedkoper of gelijk geprijsd is met Aldi en Lidl. Ik ga tegenwoordig het meeste weer bij AH halen.Kan ik tenminste ook nog zegels sparen.

  • travel

    http://home.wanadoo.nl/rhs/aldi/prijzen.html

    Dit zijn alle Aldi prijzen.

  • Desiree

    Dit is iets wat ik al jaren zeg, maar om de een of andere reden is de aversie tegen AH bij sommige mensen zo groot, dat ik nooit geloofd werd. Ook in vergelijking met andere supermarkten is AH niet duurder. Het hangt allemaal net af van wat je koopt. En als je, zoals ik, niet voor merkproducten of kant-en-klaarproducten gaat, dan is AH helemaal niet zo duur. En bovendien hebben ze een heel goed aanbod aan biologische producten, wat ik bij andere supermarkten ook heel erg mis.

  • Wilhelmina

    Lidl heeft heeft veel biologische groenten en fruit en ook Fair Trade chocola !

  • Desiree

    Hier is geen Lidl in de buurt. Bovendien hecht ik ook aan dingen als biologisch vlees, koffie, rijst, specerijen etc. en niet alleen aan de geijkte producten als bio-groente en -fruit en fair trade chocolade en van alle supermarkten die hier wel in de buurt zitten (ik denk aan Edah, Plus, C1000, …) heeft AH wel degelijk het meest uitgebreide biologische assortiment.

  • Wilhelmina

    Prima toch?

  • choc

    de aldi heeft houdbare yogidrink.

    die is meen ik 85 cent.

    dat was 55 cent

  • BennieMak

    Ik las laatst een artikel over de recente prijsverhogingen bij de Aldi, waar de Aldi zelf geen geheim van maakt, getuige de paginagrote advertentie die ze zelf plaatsten met de kop ‘We zijn duurder geworden’ o.i.d. Punten inhet artikel waren:

    - Leveranciers leveren graag aan Aldi omdat ze goed betalen voor hun produkten

    - Marketing-deskundigen vonden de actie van Aldi niet-slim, omdat het beter is de waan van goedkoop te hebben dan werkelijk goedkoop te zijn

    De grondstof-prijzen zijn inmiddels flink gestegen, het is dan logisch dat de prijzen stijgen (of iemand anders betaald het dan). En het rookworstje van de Aldi is nog altijd beter van kwaliteit dan het ranzig,slappe ding van de euroshopper!