zelf tomatensap maken,tomatensaus en andere tomatengedoe

  • purk

    ik vind tomatenpuree behoorlijk heel erg smerig!

  • Nicole

    Dat vind ik nou ook :)

  • maria

    Keuringsdienst van waarde heeft er eens een programma overgemaakt.

    Alle tomatenproducten in dozen en blikken zijn gemaakt van tomaten die op het moment dat ze de persfabriek ingingen, vers waren.Ze worden nl direct na de aanvoer geperst en gezeefd en dat geperste materiaal gaat in grote containers.Hoe lang het daar in zit kan wisselen, dat zou wel een jaar kunnen zijn!! En of die tomaten rijp of onrijp waren bij het persen staat er niet bij

    .Die geperste massa wordt over de hele wereld vervoerd en daana verwerkt in of tot tot de producten die wij in de supermarkt kunnen kopen.Dus hele tomaten in blik zijn inderdaad hele tomaten, maar het sap dat er bij zit in dat blik kan wel heel ergens anders vandaan komen, bv de tomaten zin in Italië gegroeid en het sap komt uit zuid-amerika.

    Zo worden wij beduveld met “vers”.Maar de tomatenpassata is van dezelfde grondstof gemaakt als tomatenpuree.En je beduvelt jezelf dus als je de duurdere passata koopt.

    Maria

  • ¥ Lotje ­­¥

    Uit zo,n blikje wel . Ik vind het meer naar zo,n blikje smaken . Als ik tomatenpuree maak . Altijd van tomaten is het lekkerst.

  • Annelies

    Behalve van Heinz( lol)

    Sorry Channah wij leven indirect nog van hen(lol)

  • swaney

    Nederlandse tomaten zijn de lekkerste die hier te krijgen zijn. Die Spaanse bagger, die ze hierheen sturen, mogen ze van mij houden. Wij eten alleen Nederlandse tomaten. Deze zijn ook nu nog te krijgen ( Red Pearl bij Lidl ) Dat verhaal van de “Wasserbomben”is allang achterhaald. Tegenwoordig wordt er veel beter geteeld met zo min mogelijk bestrijdingsmiddelen. Als je Nederlands product eet voorkom je ook dat we straks met z'n allen aan de buitenlandse groenten moeten.

  • Paul

    ik maak ook welleens tomatenpuree van worteltjes :D

  • ¥ Lotje ­­¥

    haha :D .

  • Nicole

    Ehhhhhhhhh ………………. worteltjespuree dus :)