Knoflook en huisdieren

  • hemago28

    Een tijdje terug hoorde ik van iemand dat die zijn honden en kat al jaren 1 x per week een teentje knoflook geeft als natuurlijk middel tegen vlooien. het verhaal vond ik een beetje ‘'vreemd’', maar toch gaan zoeken op internet en het bleek te kloppen. Onze katten en hond gooien de knoflook uit de voederbak oftewel ze moeten het niet. Bij het kruidvat knoflookcapsules gehaald en die nemen ze wel. De hond 2x daags 1 en de katten 1x daags 1. Tot nu toe geen vlooien bij de dieren gevonden. Misschien een tip voor andere huisdieren bezitters, het is goedkoper dan de bekende druppels.Volgens onze dierenarts kon het geen kwaad.

  • Kenzie

    Deed ik ook altijd met de katten, werkt prima.En goedkoper en gezonder dan die chemische vlooienmiddelen.

  • Juut 03-02-08

    Zal het onthouden, hier drie katten die buiten komen maar al jaren geen vlooien zonder dat ik ze wat geef :)

    groet Juut

  • GJvdZ

    Misschien eens proberen om knoflookpoeser door het eten te mengen. Zeker als je dat haalt bij een chinese toko of op de markt is dat ongetwijfeld goedkoper dan die capsules.

  • appie

    bestrooien met poeder zou dat een optie kunnen zijn ?

    appie

  • hemago28

    Of bestrooien met poeder een optie is weet ik niet en knoflookpoeder door hun eten , ook dat wensen ze niet. De capsule wordt opgelost in hun lichaam waardoor de vloeistof in hun bloedbaan komt en dat schijnt tegen vlooien te helpen.

  • Patricia

    Vlooien durf ik niet te zeggen, wel tegen wormen.

    Zelf beter voor de mens bij darmziekten!

    VS: Knoflook is beter dan antibiotica

    Onderzoekers aan de Washington State University hebben ontdekt dat een bepaalde stof in knoflook veel effectiever - meer dan 100 maal effectiever - is dan twee veelvoorkomende vormen van antibiotica bij het bestrijden van de Campylobacter bacterie, een van de meest voorkomende oorzaken van darmziekten.

    De ontdekking creëert een mogelijkheid voor nieuwe behandeling van rauw en verwerkt vlees en nieuwe bereidingsoppervlakken. “Dit is de eerste stap in het ontwikkelen van ideeën over nieuwe interventiestrategieën,” aldus Michael Konkel, die meedeed aan de studie en jarenlang onderzoek deed naar de bacterie.

    “Campylobacter is de meest voorkomende bacteriële oorzaak van door voedsel overgedragen ziekten in de Verenigde Staten en waarschijnlijk de hele wereld,” zei Konkel. Zo'n 2,4 miljoen Amerikanen worden elk jaar getroffen door symptomen als diarree, krampen, buikpijn en koorts. Infecties zijn meestal het gevolg van rauw of ongaar gevogelte of een kruisbesmetting. Deze zelfde bacteriën zijn ook verantwoordelijk voor het activeren van de zeldzame verlammende aandoening, het Guillain-Barré syndroom.

    Xiaonan Lu, hoofdauteur van het paper, en zijn collega's keken of de uit knoflook afgeleide verbinding, daillyl sulfide, in staat was om de bacterie, onder bescherming van een slijmerige biofilm die de bacterie 1000 keer resistenter voor antibiotica maakt, te doden. De verbinding bleek gemakkelijk door de biofilm heen te dringen en de bacterie te doden door de cel met een zwavel-bevattend enzym te combineren, dat vervolgens van functie verandert en de stofwisseling van de cel uitschakelt.

    De onderzoekers zagen dat de daillyl sulfide 100 maal zo effectief was als veel antibiotica en binnen een mum van tijd werkt. De wetenschappers zeggen dat hun werk momenteel nog in een vroeg stadium is en dat de weg naar een applicatie van de knoflookverbinding nog lang is. Het wordt onwaarschijnlijk geacht dat de consumptie van knoflook vergiftiging door de Campylobacter kan voorkomen of genezen.

    bron: www.sciencedaily.com

  • KleineBoodschapjes

    Tegen muggen helpt het zo te merken niet… Ben een knoflookvreter tot en met, maar word nogsteeds gestoken als ik mijn klamboe niet gebruik hahaha

  • GJvdZ

    Onlangs in Praag steak tartare gegeten en daar serveren ze het met gefrituurd brood en heel veel knoflookteentjes. De knoflook rasp je op de ruwe laag van het brood om de risico's van het eten van rauw vlees en rauwe eidooier te verminderen. En vooralsnog lijkt het te werken: niemand van het team van collega's is ziek geworden (overigens wel een risico genomen door iedereen in het team dat te laten eten; als er iets mis was met het eten was de hele afdeling een tijdje afwezig geweest….).

  • hemago28

    In Roemenië eten ze knoflook teentjes als ontbijt of geraspt of brood.