1000 euro/jr bezuinigen

  • gerardger

    Het wordt allemaal minder! Recessie zorgt ervoor dat er wordt bezuinigd, inkomens zijn bevroren terwijl de prijzen gewoon stijgen. De portemonnee wordt steeds minder dik. Wat zijn de tips om 1000 euro per jaar te bezuinigen?

  • axel

    Je doet je auto weg en klaar ben je. Het antwoord weet ik al: Ik heb hem nodig voor mijn werk. (:D

  • JorisP

    Toch knap dat je die deur die al wagenwijd openstond nog verder kunt intrappen….

  • Douce.

    Wel met een heleeeeeeeeeeeeeeee lange lijst tips, die je als consuminderaar uit je hoofd kent:)

    Douce

  • Douce.

    Als je geen buitenlandse reis(jes) onderneemt en je auto de deur uitdoet, heb je al enige duizenden euro's bezuinigd.

    Mensen zijn hardleers en als ze bij de voedselbank belanden door in gepaste blindheid (ik chargeer hier natuurlijk enigszins) door te gaan totdat zelfs een lening niet meer wordt toegestaan, dan zijn de poppen aan het dansen en kun je bij de Supers producten “inleveren”8-)

    Welnu, ik deed dat, verleden tijd dus. Intussen heb ik het zelf dermate minder, dat ik het aan mezelf besteed en gewoon probeer alles scherp in de gaten te houden.

    Veel heb ik geschrapt, heel veel zelfs en ik vind dat iedereen maar eens stevig met de bezem door het uitgave-patroon zou kunnen gaan.

    Doet iemand dat niet en meent dat het allemaal goedkomt uit de portemonnee van een ander, het probleem zit niet als dat aapje op mijn schouders.

    Bezuinigen doe je voor jezelf, niet om het in een bodemloze put te deponeren.

    Douce

  • Ma Molton

    Na een vertrouwelijk gesprek met onze glasbak ben ik er achter gekomen dat het drinken van wijn iets voor alle dagen is geworden, drink je met z'n tweeën dagelijks een goedkoop flesje van zo rond de € 3,00 dan is dat alleen al per jaar € 1095,00

    De eerste duizend zijn binnen, wie volgt?

    Ma

  • Wieweet

    Bedoel je bezuinigen op micro niveau of macro niveau? Dus bezuinigen voor jezelf of in een groter verband? In eerste instantie is het weer “kopen bij Aldi. Lidl. Action en Kruidvat”, om de bekendste maar te noemen, maar op den duur zet dat geen zoden aan de dijk. Die lui zijn op macroniveau namelijk hartstikke duur bezig. Ze nemen producten af of werken samen met producenten die er een slecht oneconomisch en zeer milieuonvriendelijk beleid op na houden, dat treft ons allemaal op den duur nog harder in de portemonnee.Kijk bijv op de site van Stichting Masarang die doet ook aan vergelijkend supermarkt- en producentenonderzoek. Voor menigeen is eten een grote kostenpost, de markt en selectief inkopen is het beste alternatief. In bulk inkopen, ik bestel bijv. biologische gierst 2 zakken van 5 kg (van De Nieuwe Band) tegelijk en bewaar in afgesloten plastic emmer op balkon, blijft goed en droog. Verder beveel ik United Consumers en het fondsenboek aan en delen met de buren. URL Stichting Masarang over palmolie (het grootste goedkoop hier=duurkoop a.d andere kant van de wereld probleem) : http://www.masarang.nl

  • appie

    Wij met z"n tweeën 6 flessen wijn en 4 flessen port per week ,we mogen toch wel iets van het leven genieten?? of niet dannnn !!!!!Appie

  • Nel

    Zuiplap;)

  • anna 26-11-07

    Oh maar dan consuminder je toch al t.o.v. vroeger? :D:PB)-