Minder water

  • Frederik D

    Nederlanders gebruiken minder kraanwater

    Nederlandse huishoudens gebruiken jaarlijks steeds wat minder kraanwater.

    Foto: ANP

    Dat ligt overigens niet aan het feit dat we bewust met water omgaan. Het is de techniek die helpt water te besparen, aldus de Vereniging van waterbedrijven in Nederland (Vewin) zondag.

    Uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) blijkt dat de Nederlandse huishoudens samen in 2006 ruim 800 miljoen kubieke meter leidingwater gebruikten.

    In 2011 was dat nog 783 miljoen kuub. Het meeste water gaat door de wc of het doucheputje. De wasmachine is de derde grote waterverslinder in onze huizen.

    Prijsveranderingen

    ''De techniek helpt ons om minder water te gebruiken. Denk aan vaatwassers, wasmachines en douchekoppen die steeds minder water en energie gebruiken’’, legt de woordvoerder van Vewin uit. Aan een veranderde mentaliteit ligt de besparing niet. ‘'We douchen juist iets langer en vaker. Campagnes als ’wees wijs met water’ zijn al jaren geleden gestopt, omdat ze geen effect hebben.''

    Hetzelfde geldt voor prijsveranderingen; ook die hebben nagenoeg geen effect op het waterverbruik. ‘'Mensen beweren dat een prijsverhoging een milieumaatregel is, maar dat is niet zo.’'

    Door: ANP

    ————————

    http://www.nu.nl/economie/3637153/nederlanders-gebruiken-minder-kraanwater.html

    Wil je zelf op water besparen, dan moet je zo veel mogelijk op je werk naar de WC gaan. Hoef je thuis minder door te spoelen.

  • ¥ Lotje ­­¥

    haha :D ja en op je werk koffie drinken, hoef je thuis geen koffie te zetten .jij scheert nat dus dat kan je ook op je werk ;)

  • axel

    Dus als je niet meer werkt moet je naar McDonald's want daar kost het niets, helaas niet overal.

    Scheren doe ik electrisch maar ik moet nog eens een ander scheerapparaat kopen die in 30 minuten oplaadt, de mijne doet er nu 8 uur over. ;)

  • Frederik D

    Kijk eens bij de Kijkshop in de aanbieding.

  • axel

    Heb je ook nog een advies voor een kleine digitale camera onder de € 100,-?

    Hoe kleiner hoe beter (liever), hebben ze ook bij de Kijkshop. ;)

  • Frederik D

    Sorry, geen flauw idee.

    Maar je kunt vaak ook fotograferen met een mobieltje. Als je toch een nieuw mobieltje wil ….

    O ja, als ik het wel heb, verkopen ze nu bij de Aldi ook een scheerapparaat. Geen flauw idee hoe duur hij is en of het een goed apparaat is.

  • axel

    Moet een Philishave zijn voor mij, ik heb er 2 liggen, zou een nieuwe scheerkop op moeten maar een nieuw apparaat is naar verhouding goedkoper. ;)

  • Moneypenny

    @axel: is dat echt duurder?! Schandalig eigenlijk, wat een verspilling.