Eerste "Lidl" restaurant opent binnenkort in Den Haag.

  • axel

    Op 1 februari opent in Den Haag het eerste “Lidl” restaurant van Ad Sedubun waar alles gekookt wordt met ingedienten uit de Lidl en om de kosten laag te houden wordt er gewerkt met werklozen en stagiaires om het tekort aan stageplaatsen op te vullen. Kosten van de maaltijd: € 5,- en men wil speciaal voor arme gezinnen, eenzame ouderen en studenten koken:

    http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/22164969/__Eerste__Lidl-restaurant___.html

    In diverse plaatsten zijn er al soortgelijke restaurants, o.a. in het wijkgebouw in Rotterdam-Lombardijen waar een maaltijd slechts € 3,50 kost:

    http://ijsselmonde-pit010.nl/home/Nieuws/Weekmenu%20van%2016%20-%2020%20dec%20in%20wijkgebouw%20Lombardijen

  • erik

    In september dit jaar opende er een sjiek pop-up restaurant in Stockholm, onder de naam Dill. Een hip interieur, bekende topchefs in de keuken, Michelin-waardige gerechten en een sfeer waar Zweedse foodies zich direct door aangetrokken voelden. Het menu? Negen-gangen culinaire hoogstandjes voor omgerekend 60 euro per persoon. Drie weken lang zat de zaak stampvol. Maar wat bleek…

    … het was een slimme reclamestunt voor budgetsupermarktketen Lidl, bedacht door een Zweeds reclamebureau. Onder het motto ‘Sometimes you need to change the outside, to get people to discover the inside’ kookten de chefs drie weken lang met enkel Lidl-producten bijzonder culinaire maaltjes. Het vlees, de vis, groenten, aardappelen, sausjes… alles kwam van Lidl en was, zoals we weten, erg budgetproof. Vandaar ook de naam: de letters van Lidl gehusseld tot Dill. Een geslaagde hoax of een flauwe grap? Daar zijn de meningen over verdeeld in Zweden. Het deed ons een beetje denken aan de Zeeman stunt op de Amsterdam Fashion Week in 2011.

  • Moneypenny

    Ik vind het allemaal leuk en aardig maar ik doe bijna al mijn boodschappen bij Lidl en begin me zorgen te maken.

    Het inhuren van Ramon Beuk, de deal met Sonja Bakker, het sponsoren van “campinglife”, life4you en een wijnprogramma vorig jaar etc., daar betaal ik uiteindelijk allemaal voor in de prijzen van producten of vermindering van de kwaliteit voor hetzelfde geld. Hetzelfde geldt voor allerlei spaarkaartenacties die ze geregeld hebben.

    Ze zullen heus niet een deel van hun winst inleveren om al die zaken te bekostigen denk ik zo. Klanten gaan er dus meer door betalen of er wordt goedkoper ingekocht, wat kwaliteit van producten en bijvoorbeeld arbeidsomstandigheden bij de leveranciers niet ten goede hoeft te komen.

    Voor mij hoeft het allemaal niet.

  • axel

    De prijzen schieten er ook omhoog, het enige dat al jaren hetzelfde in prijs is is tomatensap, na jaren nog steeds € 0,69 per liter. Het komt door de concurrentie of ze zijn het vergeten te verhogen. ;)

  • margreetw

    leuk bedacht zo'n stunt met het restaurant… maar als de mensen die bij de Lidl boodschappen doen meer voor de producten moeten gaan betalen door zulke actie's dan ben ik daar niet blij mee! Bepaalde producten koop ik juist graag bij de Lidl, maar dan moeten ze niet duurder gaan worden!

  • Dordtenaar

    Maar waarom zou je in een restaurant gaan eten waar ze dezelfde spullen gebruiken die je zelf ook kan gewoon kunt kopen? Een restaurant wordt interessant als ze ingrediënten gebruiken van een kwaliteit die je niet op iedere straathoek kunt krijgen.