Vuurwerk

  • leo99

    Kopen jullie nog vuurwerk ? Wij kochten ‘'tig’' jaar geleden weleens wat maar nu zeker al een jaar of 20 niet meer, Het is triest als je leest hoeveel slachtoffers eral zijn gevallen en waarschijnlijk zullen er nog wel meer volgen. Wij genieten evengoed wel met de jaarwisseling , we zijn in het buitenland en daar wordt het door speciale bedrijven afgestoken.

  • herfstbloem

    wij kopen ook al sinds jaaaaaaaaaaaaaaaaaren niet meer. zonde van t geld en je hebt er alleen maar overlast en rotzooi van. moesten ze in Nederland ook doen :

    verbieden en alleen door profesials laten doen!

    verders iedereen een fijne en veilige jaarswisseling!!

  • anna 26-11-07

    Ben het met je eens. Ik heb dit jaar zelfs de petitie getekend tegen het afsteken van vuurwerk door particulieren. Heb ooit 1 x in mijn leven een paar gulden bijgedragen aan het kopen van vuurwerk omdat we toen met een grote groep de jaarwisseling vierden. Daarvoor en daarna nog nooit. ;)

    Zowel mensen als dieren schrikken zich onnodig rot.

  • Channah

    Ik heb nog nooit vuurwerk gekocht. En gelukkig wordt er in mijn buurt praktisch geen vuurwerk afgestoken. Zelf vier ik geen Oud en Nieuw, op het eten van een paar oliebollen na. Niks loze nieuwjaarswensen en champagne! Ik blijf gewoon lekker thuis, bij de katten.

  • dick

    http://www.nu.nl/binnenland/3663741/meerderheid-wil-vuurwerkverbod-particulieren.html

  • axel

    Het schijnt in Nederland ondanks de strenge wetgeving het ergst te zijn. Bij ons wordt er al elk jaar een groot gemeentelijk vuurwerk afgestoken vanaf/bij de Erasmusbrug dus het gewone vuurwerk moet verboden worden vind ik.

  • ¥ Lotje ­­¥

    Echt niet . Mag van mij gewoon verboden worden . miljoenen de lucht in . geef het aan de mensen die arm zijn.

  • ¥ Lotje ­­¥

    Vuurwerkbranche tevreden na dag 1

    Update: zaterdag 28 dec 2013, 23:36

    Verkopers van vuurwerk zijn tevreden over de omzet op de eerste dag dat er vuurwerk mocht worden ingeslagen. Ze verwachten net als in 2012 voor65 miljoen euro aan vuurwerk te verkopen.schandalig gewoon zoveel mensen leven in armoede ……..

    De omzet op de eerste dag viel tien procent hoger uit dan vorig jaar, zei een woordvoerder van de branche. Ook maandag en dinsdag kan nog vuurwerk worden gekocht.

    Het vuurwerk mag niet worden afgestoken voor oudejaarsdag 10.00 uur. Bij het online meldpunt vuurwerkoverlast. nl zijn inmiddels ruim 18.000 klachten binnengekomen.

  • leo99

    Logisch dat de verkopers tevreden zijn die zien de kassa rinkelen en zijn dan ook geen voorstander van een vuurwerkverbod. Persoonlijk vindt ik het schandalig hoeveel er de lucht ingeschoten wordt.Vooral als je weet hoeveel mensen er in armoede leven . En je met dat geld veel betere dingen kan doen.Ik weet van onze buurjongen van 25 die had vorig jaar voor €1000,00 euro aan vuurwerk gekocht, ongelooflijk !!!!! Maar wel een lening af moetern sluiten om een auto te kopen.Dat zijn dingen die ik niet snap en krom vindt. Maar misschien ben ik ouderwets (:P)

  • ¥ Lotje ­­¥

    ja inderdaad . Je snap soms niet hoe andere leven…….