Consuminderen vs. verantwoord kopen

  • Channah

    Duidelijk. Je wilt vlees eten, maar zonder dierenleed. Nu, dat is al heel wat. De meeste mensen interesseert het geen ene moer waar ´hun´ vlees vandaan komt, en welk leed eraan kleeft.

    Mijn suggestie om te besluiten helemaal geen vlees meer te eten is voor jou dus geen optie. Maar wellicht heb je hier iets aan: Wakker dier Iedere week diervriendelijke aanbiedingen in de supermarkten, en ook verder veel informatie. En je kunt natuurlijk ook contact met ze opnemen voor meer informatie.

  • zeeuwtje

    Bedankt, goede site…

    zeeuwtje

  • zeeuwtje

    Dank je Anna.

    Ik lees hier ook af en toe en soms is er een onderwerp dat mijn interesse heeft en reageer ik.

    Jammer toch dat het consuminderprikbord steeds door geruzie wordt bedorven.

    zeeuwtje

  • Frederik D

    Als er geen mensen “uitgebuit” zouden worden, dan hadden die mensen geen werk. Als men alleen Turkse kleding zou kopen, dan koopt men dus geen kleding uit Bangladesh en dus mist men in Bangladesh inkomsten. De kwestie is minder simpel dan jij haar voorstelt. Maar laten we wel op zijn minst ons inzetten tegen kinderarbeid. Kinderarbeid is slecht voor kinderen maar ook voor volwassenen want kinderen doen het werk van volwassenen die dus werkloos worden. Actie voeren lijkt mij beter dan niet kopen. Ook acties voor goede werkomstandigheden en vrijheid van vakbond.

  • Nel

    Het beste is om helemaal niks tekopen ,dus allemaal in je blote bips ;) al die kleding die koop is door kinderen gemaakt in wat voor land ook

  • Nel

    Ben wel tegen kinderarbeid (maar we worden allemaal in de maling genomen ) alles kom uit arme landen .

  • anna 26-11-07

    ;) (tu)

  • Frederik D

    Doordat die kinderen niets meer verdienen, gaan ze ook in hun blootje lopen. Wereldwijd nudisme. Prima in de tropen. Maar hier in Nederland?

  • Frederik D

    Op zich is het goed dat we kleren kopen uit arme landen. Maar dan wel kleding die gemaakt is door volwassenen, die normale werktijden, arbeidsomstandigheden en rechten hebben. Ik pleit dus voor een keurmerk. Maar ik erken jouw gelijk: we worden vaak besodemieterd. En wat denk je van de keurmerkverleningsorganisaties? Die graaien ook een hoop geld voor zichzelf bij elkaar wat ten koste gaat van de arbeiders in arme landen en van consumenten hier.

  • Nel

    Helemaal waar wat jij zegt(tu)