Voedselverspilling

  • leo99

    Gisteren in de telegraaf een heel artikel over voedselverspilling .https://telegraaf-i.telegraaf.nl/telegraaf/_main_/2014/05/10/001/ Echt ongelooflijk als je leest hoeveel voedsel er wordt weggegooid.

  • Axel

    Niet te veel doorvertellen hoor want dan wordt het nog drukker bij de speciale marktkraampjes waar ze aan de datum verkopen. ;)

  • ¥ Lotje ­­¥

    ja en daar doen de warenhuizen aan mee. Ik weet heel goed dat bij V&D . goed eetbaar wat ze die dag gemaakt hebben . en s,avonds wat over blijft , ook taarten etc allemaal in de containers beland . en niet zo,n klein beetje . afschuwelijk , vele mensen lijden honger . ik kan er niet tegen als mensen voedsel weg gooit . ik gooi niks weg . ik geeft het aan dieren . vogels , herten hier vlakbij en maak net zoveel wat opgaat . Is het toevallig te weinig . nou so what . Je ga er niet dood van .

  • axel

    In Bangkok zag ik in een warenhuis een bordje met - 50% op al het brood wat ze nog over hadden, dat was na 16.00 uur.

  • Nicole

    Dat zie ik bij AH (en bij andere supers) ook, 35% stickers op producten (vooral vlees en zuivel) die de volgende dag op de datum zijn.

    Brood van de dag tevoren is hier bij de warme bakker te koop voor 25 cent. Niets mis mee en wat mij betreft net zo vers als op de dag van bakken.

  • 2014

    Ik ben blij dat er nu voedsel ‘overschot’ dat niet naar Rusland kan, naar de voedselbanken gaat.

    Ik hoop dat veel telers dat voorbeeld zullen volgen. Want voedsel is er inderdaad om gegeten te worden en niet om weg te gooien.

  • 2014

    Ik hoorde ook één van de telers zeggen, dat als ze een heel klein beetje meer geld zouden krijgen, ze van hun overschot een mooi produkt zouden kunnen maken. ( Ik neem aan dat hij inblikken e.d. bedoelde). Daar zouden ze dan hele mooie dingen voor arme mensen mee kunnen doen. En niet alleen hier in Nederland, maar b.v. ook voor derde-wereldlanden.

  • Dordtenaar

    Aan dieren geven is niet zo heel handig. Daar worden ze lui van. Hoogstens in een strenge winter heeft het zin om dieren wat extra's te geven.

    En verspilling door horeca en winkels hebben we ook wel aan ons zelf te danken: we vinden het immers normaal dat we ten alle tijden verse producten moeten kunnen krijgen. Een restaurant dat bepaalde dingen van de menukaart niet kan serveren omdat het uitverkocht is krijgt slechte recensies. Als we gewoon gaan accepteren dat sommige dingen gewoon “op” kunnen zijn, hoeft er ook minder te worden ingekocht.

  • ¥ Lotje ­­¥

    als jij eet word je toch ook niet lui X(:D Als ze naar je toe komen en ze eten het op en ik heb over krijgen ze het hoor .Als ze genoeg te eten hebben laten ze het wel liggen.

    mallerd B)

  • ¥ Lotje ­­¥

    (tu)