Ik zit komende maandag ook de hele dag in de kou want dan worden de gasleidingen hier in de straat vervangen. Ik heb ook zoiets van hadden ze dat echt niet een paar weken geleden kunnen doen?
Vroeger hadden ze vooral veel houtkachels , olielampen e.d .
Vroeger was het bij zonsopgang op staan en lagen de mensen als het donker was weer op bed .
De grote gezinnen van toen kwamen vooral doordat de antieconceptie nog niet was uitgevonden en vooral in arbeidersgezinnen het motto was elk kind wat overleefd heeft weer twee handen om te helpen en te werken , vandaar dat ook de leerplicht werd ingevoerd .
Alleen dan hadden de kotertjes er al uren werk op zitten voordat ze naar school mochten.Dus die babygolf verwacht ik hier niet zo eerlijk gezegd , groetjes Bernadette
Hé Paul, fijn dat je weer online bent.
Heb veel aan je gedacht met je bedrijf.
Mijn oudste zus en aanhang woont in Hedel en heeft het dus ook onverwacht meegemaakt.
Ik had haar en haar familie uitgenodigd om lekker hier te komen, dan zouden we voor haar huisdieren wel op en neer rijden.
Maar ze had gelukkig campingspullen, dus kon koken, en ze had een zg crisispakket in huis.
Met jouw opmerking over die Apache heb je gelijk.
Ik hoop dat alles goed is gegaan met je bedrijf, want volgens mij had je een generator:?
Zo Paul….ik wilde me even laten zien hier, voor jou;)
Ben weer weg, heb het hier wel weer gezien.
Gr.,
Agnes
Weet je waar ik op hoop? Een hele vette strenge winter, moet je eens zien hoe het land overhoop ligt en de mensen er niet op in kunnen spelen, terwijl die winters vroeger eerder regelmaat dat uitzondering waren. Ik kijk met weemoed terug op die ultieme winter van 1978/1979; lekker schaatsen op de stoep, en het land lag echt niet helemaal lam hoor, alleen daar in het noorden even.
Wij zaten ingesneeuwd en we hoefden lekker niet naar school! We gingen naar bed met speciale gebreide bedsokken.Sneeuwhutten bouwen en sleeen. En schaatsen! Alleen niet op de stoep, die hadden we niet, maar wel op de vaarten. In hele groepen van Dokkum naar Leeuwarden. Van mij mag de winter komen., ik woon nu in een veel warmer huis dan toen bij mijn ouders. De ijsbloemen stonden toen centimeters dik op de ruiten in de slaapkamertjes. Maar dat kon ons toen niets schelen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?