Kerstdagen.

• henriette28

Zijn jullie al druk bezig met plannen maken voor de kerstdagen wat je eet en of gaat doen? Of hebben jullie zoiets van dat doe ik op het laatste moment.Wij zelf gaan naar Roemenië voor onze Stichting en oa voedselpakketten bezorgen bij bejaarden die weinig of geen inkomen hebben.De reis doen we zo zuinig/consuminderdend mogelijk door in een bus te rijden die we hebben omgebouwd tot camper, waar we dus in kunnen overnachten.Scheelt minimaal € 80,00 per overnachting in hotels of bed en breakfast.Brood en drinken nemen we zelf mee voor onder weg en koffie/thee zetten we zelf.Vuurwerk kennen ze daar niet echt in de streek waar wij zitten, en zelf kopen we dat nooit.

• mutsie

Hallo

wij hebben de familieverplichtingen!!!

eerste kerstdag schoonfamilie tweede kerstdag mijn familie

andere jaren kookte ik dan voor beide dagen maar we hebben besloten dat anders te gaan doen

zowel de familie van mijn man als mijn familie gaven jaar op jaar niet thuis als we eens voorstelde om het een keertje bij een ander familielid te vieren, de kosten lopen nogal op als je 2 dagen met 10 personen aan tafel zit

dan bij de koffie nog iets lekkers en een drankje bij en na het diner

ons inkomen is niet zo groot dat we dit zonder moeite kunnen doen

met 2 kids (13 en 15) merkte we het in februarie nog aan ons financiele plaatje

ook op vorstellen om de rekening te delen werd niet ingegaan

dus dit jaar wachten we af

de dagen staan gepland maar ze weten dat ik dit jaar niet alles alleen bekostig

dus……WE WACHTEN AF (heb nog niks gehoord)

carla

• Frans Rutten

Goed van je!!!

• Frans Rutten

Dit jaar vieren we Kerst, Oud en Nieuw en mijn verjaardag in een keer, namelijk op Nieuwjaarsdag! :D:D:D Heerlijk, veel minder stress (ook al is het wel altijd heel leuk) en veel minder kosten. Hoewel ik er eerlijkheidshalve bij moet zeggen dat mijn ouders altijd meebetalen in de boodschappen en mijn broer altijd voor de taart zorgt. Ook betaalt hij de bioscoop voor iedereen als we gaan!

Ik heb er zin in dit jaar!!!!!!!

• Alie

Dat zouden veel meer mensen moeten doen, ik hoor de laatste tijd te vaak, verplichtingen he!!! Dan doe je er toch niet aan mee! Of denk ik te simpel?

• mutsie

ik denk dat zowel mijn schoonvader als mijn moeder het me niet in dank zouden afnemen als we niet samen zouden zijn met de kerst

mijn zwager is er voor de eerste keer niet dit jaar en je moet eens weten hoeveel gesprekstof dit al heeft opgeleverd

ik heb me heilig voorgenomen om mijn kinderen te laten doen wat ze willen als ze volwassen zijn , maar misschien hebben mijn ouders dat vroeger ook wel gedaan

ik ben iig blij als het weer 27 dec is

carla

• Alie

ja Carla, mijn kinderen liet ik vrij, en nu hoor van ik hen dat ze tradities zo mooi vinden de kerk komt erzelf bij,, je klomp breekt toch!!

hihihi, ach je doet het zoals je zelf denkt dat het goed is, maar nogmaals,

ik denk te simpel,

maar zie in mijn omgeving echt“”"wat doen we met oma met de kerst, nou oma pakt maar een lekker kransje ,een fijn glas met lekkers en een goed boek op haar fijne bank , geen schreeuwende kleinkids geen drukte gewoon lekker rustig en die vermaakt zich echt wel hoor, hihihi!

Volgens mij behoren deze dagen hier ook niet op het bordje want met consuminderen hebben deze dagen niks te maken, als je weet dat er miljoenen euro's naar AH exelent worden gebracht, met de kalkoen met pepersaus en je hoeft niks te doen!!! :-)

Dan straks weer miljoenen de lucht in, laat ze al dat geld wat ze daarvoor besteden voor de helft naar de voedselbank brengen, dan hebben de mensen met minder ook een mooi uiteinde!

• mutsie

ben ik gedeeltelijk met je eens

vuurwerk hoeft voor mij ook niet maar als ik dan de kids zie…….die sparen al maanden voor 31 dec

en de helft naar de voedselbank?????

vind de voedselbank een mooi initiatief maar……als ik in mijn directe omgeving kijk denk ik ook wel eens kan dat niet anders

een buurvrouw paar huizen verder krijgt elke week een voedselpakket omdat ze het anders niet red

haar zoons (17 en 16) hebben baantjes op zaterdag ma klust wat bij (en wit is niet hun favo kleur) met andere woorden ze leven er goed van

de kids hebben hun vuurwerk al uitgezocht (kost samen 175 euro)

vandaar mijn twijfel bij de voedselbank

blijf het een goed initiatief vinden voor mensen die echt niet zonder kunnen maar in onze gemeente (verder weet ik het natuurlijk niet) zou er iets beter gecontroleerd kunnen worden zodat de mensen die er zonder hulp echt niet kunnen komen geholpen zouden worden ipv de mensen die het wel handig vinden maar zo creatief leven dat het eigenlijk niet nodig is geen gebruik van deze instantie kunnen maken

carla

• Hummie

Wel een beetje egoUistisch van jouw familie.

Ik zou ze gewoon niet meer uitnodigen.

• BennieMak

Ik ben er nog nooit geweest en heb geen behoefte om naar Duitsland te reizen om er een mee te maken: De Dordtse kerstmarkt duurt tot morgenavond.

Link –> http://www.kerstmarktdordrecht.nl