Kerstdagen.

• consuminderaar

Ik vind dat altijd iets weghebben van een loterij. Neem nu de dorpen hier in de buurt. Ze houden een inzameling bij de supermarkten om de “armen” een boodschappenpakket te bezorgen. Ik denk dan wie zijn er dan arm in deze welvarende rijke dorpen?

Ik ben een van die armen maar omdat ik nergens sta geregistreerd kan ik dus nooit een beroep doen op zo'n pakket. Maar wie dan wel? Zijn het die asielzoekers die wel een dikke auto voor de deur hebben staan en elk jaar op vakantie gaan naar Somalie? Is het die oude buurvrouw, die arm lijkt maar al haar kleinkinderen ernstig verwend? Ik vraag me werkelijk echt af waar die pakketten dan naartoe gaan. In elk geval niet naar de mensen die in stilte arm zijn, maar waarschijnlijk naar hen die bij hulpinstanties staan geregistreerd omdat ze tot de nok toe in de schulden zitten, die ze vaak zelf hebben veroorzaakt!

• Moonlampje

met kerst moet ik werken, op maandag late dienst, dinsdag bij het kattenhotel en dan vanaf woensdag 4 nachtdiensten.

met oud en niieuw ben ik wel vrij dus dan komt een vriendin van mij hier en gaan we gezellig gourmetten en kadootjes aan elkaar geven.

• wim01

consuminderaar schreef:

>

> Zijn het die asielzoekers die wel

> een dikke auto voor de deur hebben staan en elk jaar op

> vakantie gaan naar Somalie?

Onzinnig, asielzoekers zijn juist erg arm zolang ze in de procedure zitten (en trouwens ook vaak daarna omdat ze ivm taalproblemen nog geen werk kunnen vinden en ze tijdens hun asielaanvraag, hoe krom ook, niet de taal mogen leren) omdat ze alleen een paar euro geld per dag krijgen en daar moeten ze alles van doen. Voor hen zou zo'n kerstpakket juist heel erg welkom zijn.

• Alie

Toch blijf ik erbij de stelling “”alles is voor Bassie“” houd ik niet van, ik geef graag iets weg, al ben ik niet stinkend rijk hoor!!!

En hoe en wat ach dan blijft er wat aan de strijkstok hangen, een helpende hand kan geen kwaad!

• mutsie

oooow ik geef ook graag iets weg

als ik er geen nut meer van heb en een ander kan het wel gebruiken heb ik het motto neem mee neem mee

en ik ken ook mensen die het hard te halen hebben en zal niet nalaten hen te helpen als het mogenlijk is

dat was ook niet wat ik wilde zeggen

maar om terug te komen op de voedselbanken

prima initiatief maar dan wel voor de mensen die het nodig hebben

als ik het ooit nodig zou hebben (hoop het niet maar je weet maar nooit) zou ik er dankbaar gebruik van maken

maar ik bedoelde kijk eerst eens naar welke mensen het werkelijk nodig hebben en zorg dat die mensen er gebruik van kunnen maken en niet de mensen die het wel makkelijk vinden maar eigenlijk best zonder toe kunnen

carla