DE tip?

• consuminderaar

Precies, dus wat heb je nu met al die overbodige MP3 spelers en IPODs gedaan dan?

• maia

Dat is inderedaad de allerbeste tip.

• Alie

De allerbeste tip kreeg ik van mij schoonzoon, alle reclameblaadjes van luxe artikelen gewoon niet inkijken, er zit altijd wat bij wat je leuk vind!

En ja die van Margriet pas ik altijd toe, als ik wat zie koop ik het nooit gelijk,

vind ik het na een week nog nodig, leuk of erg handig, pak ik de bus en haal het !

Maar vaak koop ik het niet!

En spaarlampen, douchebespaarkop en HR ketel besparen je een boel geld, ik kreeg dit jaar € 289,= terug van de Nuon!

• Moonlampje

die reclame blaadjes gaan bij ons zowiezo al linea recta de prullenbak in.

wat ik wel al jaren graag wilde hebben was een sjoelbak, maar die stond zowat overal voor 50 euro. heb ik hem woensdag voor 30 euro bij bart smit op de kop getikt. misschien was ie ergens anders ook nog wel in de aanbieding, maar bij toptoys en blokker hier hadden ze hem niet meer.

• consuminderaar

Waarom niet? Het gaat erom dat je jezelf kan beheersen. Ik kijk alle folders wel aandachtig door, maar ik ben niet zo gek om de volgende dag meteen naar de winkel te rennen als daar bijvoorbeeld een wel erg goedkope IPOD ofzo in staat…

Zo zijn er ook mensen die gaan winkelen zonder portemonnee. Ja lekker makkelijk! Het is juist de sport om hem wel mee te nemen en jezelf te beheersen als je iets leuks ziet, door hem dicht te houden.

• Margriet

Wauw, da's lekker!

Hee Alie, volgens mij zag ik je onlangs op TV. Heb je verhuisplannen? :-)

M.

• purk

ik sanp niet wat je in een winkel moet, als je niets hoeft te kopen?!?

• Petracs

Purk, dat schijnt ‘winkelen’ te heten,en hele volksstammen hebben daar heel veel plezier in. Winkel in, winkel uit en dingen kijken en passen….

Ik behoor tot een andere stam \\:-)//

• consuminderaar

Niet alles kopen wat je in de reclame ziet heeft alles te maken met karakter tonen, de commercie weerslaan, wensen en verlangens niet altijd willen vervullen. Met jezelf kunnen beheersen.

• consuminderaar

Ik loop bij wijze van spreken soms hele dagen rond in allerlei winkelcentra omdat ik weinig anders te doen heb, maar dan hoef je toch niet perse iets te kopen? Ik kijk gewoon rond!

Zie het als een soort creatieve armoede, maar het doet mij wel goed. Beter dan de hele dag achter de pc hangen!

Een bos heb ik niet in de buurt anders zou ik daar gaan wandelen; dat schijnt echt goed te zijn voor lichaam en geest.