Mijn kostenbesparing: De kerstkaarten

• Moonlampje

Die maak ik dit jaar gewoon weer op de pc voor degenen die een email hebben (en fora/prikborden). Papieren kaarten doe ik dit jaar echt niet meer aan. want ik kwam er een paar weken terug achter toen ik bij de pc op ging ruimen, dat de kerstkaarten die ik afgelopen jaar zou versturen/uitdelen, er nog gewoon stonden.

dus bij deze alvast wens ik jullie een fijne kerst en gelukkig nieuwjaar toe!

By moonlampje at 2007-12-03

• consuminderaar

Iets te vroeg, ook op tijd kan je consuminderen. Kerstkaarten versturen? Ik heb er nog nooit aan gedaan!

• Becca

Ik heb het jarenlang niet gedaan, maar ik merkte dat mensen het toch wel heel erg op prijs stellen als ze een kaartje krijgen.

Een echt kaartje dus.

Digitaal wordt toch gezien als: Ja lekker makkelijk.

Een kaartje sturen laat mensen zien dat je aan ze gedacht hebt, en dat je moeite hebt gedaan om ze dat te laten weten. Het geeft de mensen om je heen het gevoel dat ze belangrijk voor je zijn, al is het maar een klein beetje.

Ik stuur niet naar jan en alleman een kaartje.. alleen mensen die ik goed ken en die ik wil laten weten dat ik aan ze denk.

En daar heb ik best wat geld voor over. Consuminderen kan je in mijn mening net als alle andere dingen OOK overdrijven.

Becca

• Moonlampje

nou de kaartes die ik maak is niet echt onder het mom van : lekker makkelijk als ik heel eerlijk mag zijn. ik maak ze gewoon helemaal zelf en dat kost vaak een hoop bloed, zweet en tranen, daar komt bij dat ik het kerstkaartje echt helemaal op de persoon kan afstemmen dat vind ik dan wel weer een voordeel van zelf kaarten maken

• consuminderaar

Precies, want voor wie is dit kaartje nu eigenlijk bedoeld. Je weet het zelf niet want je kent de groep die je aanspreekt helemaal niet. Mensen krijgen graag persoonlijk een kaartje.

• purk

Ik maak een leuke foto, en die bewerk ik, in kerstsfeer.

Voor weinig druk je ze af.

Als ik een e-card krijgt voor kerst, denk ik, zo, lekker makkelijk!

• consuminderaar

Ik heb een doosje bij Kruidvat gehaald, 40 voor een euro met envelop. Kan ik toch de mensen die mij iets sturen wat teruggeven, maar eigenlijk doe ik er niet aan.

• Douce

Op mijn kerstkaarten bespaar ik niet, dat is een traditie die ik erin houd. 'k Was helaas niet in de gelegenheid ze zelf te maken dit jaar en dat vind ik eigenlijk nog het leukste. Handgeschreven met een speciale wens. Zo doe ik het tenminste. Wel veel kaarten ca. 80. Ik heb er al 25 binnen en de mijne gaan vanmiddag en morgen in de brievenbus.

Alle kaarten worden opgehangen en ik geniet ervan. De kaarten worden bewaard en door mij met knip- en plakwerk weer voor kaarten en diverse andere dingen gebruikt. Dat laatste doe ik ook met verjaardagskaarten.

Douce*D

• consuminderaar

Ach ik heb er pas drie en daarbij zit er eentje van de verzekeringsmaatschappij, dus eigenlijk 2 echte kaarten, dat is meer dan vorig jaar toen kreeg ik niets!

• Annelies

Zo doe ik het ook

Hang de kaarten ook op