kerstpakket minima

• Nina2

Het kerstpakket dat ik kreeg van mijn (ex) werkgever, heb ik voor de deur gezet van een kennis die bijstandsmoeder is. Dat gaf zo'n lekker gevoel dat mijn man die van hem er ook bij heeft gezet.

Wij doen niet meer aan kerstcadeau's geven, maar dit was wel heel leuk!

• consuminderaar

Mooi gebaar maar overdaad schaadt, vind ik. Een pakket was genoeg geweest.

En ik kan je gevoel wel begrijpen, maar mensen die zoiets krijgen voelen zich knap lullig soms, en moeten ook altjd maar dankbaar zijn naar hen die meer hebben en zich als weldoeners opstellen. Als ik als minima zelf een pakket zou krijgen dan schenk ik het misschien ook nog wel weg! Een gebaar hoeft niet altijd met inkomen of status te maken te hebben!

• Spaarzaam

De bijstand voldoet prima om ook goed kerst te vieren. Het is alleen dat heel veel mensen niet met geld om kunnen gaan of ze nou bijstand hebben of modaal zijn.

• consuminderaar

Zo denk ik er ook over, en er zijn tegenwoordig meer werkenden arm dan niet-werkenden. En zaken als armoede en eenzaamheid zijn bij de mensen die het echt treft vaak niet eens zichtbaar.

• Swartdam

Wat een mooi gebaar Nina , dit geeft inderdaad een beter gevoel dat kado,s , gr Bernadette

• Paul

goedzo, Nina, laat consuminderaar maar mopperen.

Ik denk dat zij er heel blij mee zal zijn. :-)

• Margriet

Jouw opmerking en houding doodt alle wil om goed te doen, Consuminderaar.

Zo kun je alles wel negatief uitleggen. “Ik geef niks, stel dat ze dankbaar ”moeten“ zijn. Ik doe niks met Afrika, da's toch een druppel op een gloeiende plaat. Ik geef niks aan het Leger des Heils, dat gaat toch maar naar die vieze zwervers die er allemaal zelf voor kiezen”, etc etc.

Negativiteit heeft nog nooit een mens verder geholpen.

Goed gedaan, Nina2. Gewoon weggeven.Ze zijn er vast heel blij mee!

Margriet.

• consuminderaar

Alleen het feit al dat iemand het hier meldt moet het ego van de gever meer strelen dan dat van de ontvanger!

• consuminderaar

Ik heb mijn ouders ook 100 euro gegeven moet ik dat dan ook hier posten?

En ze zijn niet eens arm! Maar als ik al mijn goede daden hier moet melden dan gaan jullie me straks nog op een voetstuk plaatsen en dat moeten we natuurlijk niet hebben he!

• Tilly

Nina, ik vind het een heel lief gebaar.

Gewoon neerzetten en weglopen. Dat zijn de leukste dingen.

Ik weet hoe het is van allebei de kanten.

Toen ik nog klein was hadden wij het behoorlijk krap en waren er veel zorgen over geld.

Ik herinner me mijn moeders tranen toen we vlak voor de kerst een ‘anoniem’ kerstpakket voor onze deur vonden. Dat vergeet ik nooit meer.

En ik weet ook hoe het voelt om te geven. dat is heerlijk.

Ik wens jullie fijne feestdagen.