Paus hekelt egocentrisme

• BennieMak

(Novum/AP) - Paus Benedictus heeft tijdens de kerstnachtmis maandagnacht gewezen op het egocentrisme van de mens. Niemand heeft nog ruimte voor anderen, voor buren of voor de armen, zei de 80-jarige leider van de rooms-katholieke kerk.

Paus hekelt egocentrisme

De mis was in de Sint Pietersbasiliek in Rome. Op het Sint Pietersplein stonden grote schermen waarop de toespraak van de paus te zien was voor publiek.

Bron: http://headline.nieuws.nl/492317/Paus_hekelt_egocentrisme

Het is dat ik niet geloof!

En het vervelende aan deze ‘ziekte’ is dat het zeer besmettelijk is. Stel u onttrekt zich aan deze handelswijze in een omgeving waar een groepje deze praktijken toepast, of dat zelfs de beschermheer er niet vies van is. Dan denk ik dat u redelijk vaak een gevoel van misbruikt te zijn ervaart. Helaas is het ‘medicijn’ dan ook eenzelfde handelswijze aan te houden. De vraag is waartoe deze massaal toegepaste handelswijze gaat leiden!

• Alie

Dat is in tijden van welvaart heel normaal, in oorlog en crisis hebben mensen elkaar nodig, nu kan iedereen zichzelf bedruipen, t is een open deur van de paus,Als het de mens slecht gaat ,gaan ze vanzelf weer samen uitzoeken wat nu een lekker recept is voor de bloembollen, zo werkt het bij de mens!

Vrede op aarde en een zalig of vrolijk kerstfeest toegewenst. De pc gaat weer uit, ik ga lekkere gerechtjes maken voor het diner van vanavond;-)
  • jantiena

Ik ben katholiek, niet praktizerend, en voel me altijd opgelaten om alleen maar met kerst in de kerk te gaan zitten. Dus kijk ik de nachtmis op TV. Voor mij was het een prachtige mis (wat is die St. Pieter toch prachtig!) en inderdaad een geweldige preek. De paus ontpopte zich als milieu-activist. Hopelijk krijgen de kerken nu allemaal zonnepanelen en een windmolen op het dak….

Maar het moet voor al die miljoenen katholieken uit Afrika, Azie en Zuid-Amerika toch een wrang verhaal zijn. Daar is volgens mij nog wel samenhorigheid, misschien wel noodgedwongen. Voor egoïst worden uitgemaakt als je arm en misschien wel hongerig bent…