materialisme

• Paul

Het goede van consuminderen is dat veel mensen tegenwoordig

zo materialistisch zijn ingesteld, terwijl andere dingen in het leven

veel belangrijker zijn.

Zelf ben ik eigenlijk wel een levensgenieter, maar dat hoeft helemaal

niet veel te kosten.

Waar kunnen jullie van genieten ?

• Moonlampje

is dat goed als mensen juist heel erg materialistisch ingesteld zijn?

Dat heb ik zelf gelukkig niet. Ik kan intens gelukkig zijn als ik lekker gedouched heb en dan met een bakkie thee achter de computer kan zitten, met een muziekje van Billy Joel erbij. Of gewoon als ik al heel lang op iets oefen en dat het me dan ineens lukt (zoals laatst met armbandjes knopen).

En gister werd ik heel gelukkig van het kerstmaal, wat eigenlijk heel simpel was: gebakken aardappeltjes met rollade en ijsbergsla (met komkommer, paprika en ei erbij), maar het was super lekker.

Het hoeft voor mij allemaal niet super duur, gelukkig ben ik snel tevreden

• choc

ik kan genieten van de zon.

dit kost niks .

ik kan heel de dag er van genieten.

• consuminderaar

Oh was jij niet diegene met het liefst drie MP3-spelers, Ipods en mobiele telefoons en twee banen om dat allemaal te kunnen bekostigen?

• BennieMak

Dezelfde vraag twee weken geleden gesteld: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2384&i=76965&t=76965

• choc

conuminderaarster.

jij kent me niet.

hoe kom je erbij dat ik een mp3 i pod enz heb?

ik kom hier al jaaaaren.

alleen is het prikbord soms uitgeshakeld.

ben er net weer

• Swartdam

Ik kan bij voorbaat al genieten bij het idee dat we langzaam richting lente gaan , ik kan oeverloos gebieten van mijn beestenboel , maar ook soms van lekkere luxe dingen , groetjes Bernadette

• Paul

Ik bedoel eigenlijk natuurlijk, dat je met consuminderen, minder

materialistisch wordt, en andere zaken belangrijker gaat vinden.

• Alie

Het meeste geniet ik als ik gewoon naar buiten kan met de hond, of gewoon lekker wroeten in mijn tuin, ik kan niet wachten op de lente,

de winter is ook fijn, ach het leven lacht ons weer toe, na heel veel jaren ziekte en zeer, wat heeft een mens nodig, juist gezondheid en een beetje liefde naar elkaar toe.

• spaarpotje

Op het moment geniet ik erg van het feit dat ik 13,5 week zwanger ben. Dan realiseer je wat een geluk je hebt en dat dit geluk met geld niet te koop is.