De best betaalde baan

• consuminderaar

Onze straatkrantverkoopster doet het niet verkeerd. Niet dat ze nu zoveel krantjes per dag verkoopt, dat zeker niet. Ze voorziet de gemeenschap ook tegen betaling van de Spits, Metro, Dag en Pers. Ook daar wordt ze absoluut niet erg rijk.

Ze komt 6 dagen per week, gemiddeld zo;n 8 uur per dag. Haar werkweek bestaat uit gemiddeld zo'n 45 uur. Per uur krijgt ze van de gulle gemeenschap zo'n tientje. 450 euro per week dus 1800 euro zo in het handje per vier weken. Bij welke baas krijg je dat nog. En dan is de gemeente ook nog zo gul haar elke maand 830 euro over te maken. Mensen doen een moord voor zo'n “salaris”.

Ik denk dat ik ook maar straatkrantverkoopster ga worden……

• choc

oke mevrouw,

gefeliciteerd met je nieuwe baan alvast.

• consuminderaar

Helaas er zijn maar enkele uitverkorenen…..

• choc

of heb je al een baan!

• BennieMak

Ga je je eigen krantje uitgeven, heb je ook nog eens de inkomsten van kopij….

Succes

• Martini

Je redenering klopt niet helemaal. De verkopers moeten de krantjes zelf ook kopen voor de helft van de verkoopprijs. Enne, wil je er je huis en je eigen bed voor opgeven??? Dat is namelijk wel een voorwaarde om de daklozenkrant te mogen verkopen.

• consuminderaar

Je snapt het niet. Ze verkoopt vrijwel geen krant, maar krijgt bijna al het geld toegestopt van de mensen die boodschappen doen. Moest ze eens in Wassenaar proberen dan kreeg ze waarschijnlijk geen cent, alleen afkeurende blikken van mensen die hun neus ophalen voor haar!

• consuminderaar

Dat geloof je toch zeker zelf niet? Ik weet zeker dat de mensen die hier de kranten verkopen gewoon een dak boven hun hoofd hebben en sommigen zelfs nog een mooie auto ook! Het is geen daklozenkrant, maar een Straatkrant, even een verschil in nuance!

• Martini

En jij zou willen ruilen? De hele dag buiten staan in weer en wind, afhankelijk zijn van wat mensen voor je over hebben? Veel geluk, ik ben er nog steeds van overtuigd dat ze daar niet voor de lol en vanuit luxe staan. In een grote stad waar ik wel eens kom zit een meisje (een kind nog) accordeon te spelen, de ellende spettert uit haar ogen, maar waarschijnlijk wordt ze gedwongen. te triest voor woorden.

• consuminderaar

De desbetreffende dame zit min of meer in de winkel, en wordt de hele dag voorzien van een natje en een droogje, dus ja ik wil best ruilen!