Komt het vaak voor dat ooievaars in woonwijken leven. Deze zit nu al de hele tijd op mijn dak. Volgens mij is het een vrij jong beestje. Zo op de foto lijkt het misschien op een reiger, maar dat is het niet!
De ooievaars zitten rond deze tijd weer in Zuid-Afrika. Als het een verdwaald of achtergebleven jong is (wat ik zeer betwijfel) zou ik de vogelbescherming verwittigen. Voor het geval dat: ze eten o.a. kikkers, ratten en insecten.
Je bent toch niet van plan dat beest te eten, dat het op consuminderen staat?
Douce*D
Waarom?
Dit soort dieren hangen hier altijd rond hoor. In de zomer komen ze kuikens bietsen, maar wat ze hier nu doen? Geen idee!!
Overigens er wordt hier flink doorgefokt, want een berg-eend heeft nu 8 kuikens en ze leven nog allemaal, zelfs toen het 's nachts een paar keer een graad of 6 vroor zijn ze niet overleden!
Taaie beestjes!
Hoeft niet, het gebeurt wel eens dat een ooievaar toch hier overwintert. Hoewel niet “normaal”, is het geen reden tot paniek. Zolang de ooievaar zich goed kan voeden is er geen probleem. Aangezien we hier geen vreselijk strenge winters meer hebben, moet dat wel lukken.
Consuminderaar zou wel de Vogelbescherming op de hoogte kunnen stellen vanwege het informatieve aspect: zij vinden het misschien wel interessant om deze vogel in de gaten te houden en te zien hoe hij/zij zich gedraagt enzo.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?