sjo......

• ¥ Lotje ­­¥

Waar gaan we allemaal op bezuinigen??

Stel je bezuinigt . je heb een verjaardag . dus je past alles wat aan, de bezuiniging .En je denkt ow het lukt me goed en ze waren toch te vreden en gezellig . En je komt op een van die mensen hun verjaardag . En daar hebben ze volop . Kan niet op enz…. Word je dan eigenlijk niet kriegel . Niet van het jaloerse…begrijp dat goed . Maar omdat JIJ wil bezuinige overal op, en een ander dat niet doet???Je zit dan in je eigen te denken goh als dat zo of zo was . dat zou het toch ook goed zijn??Je zit in ware je eigen dan te ergen . Moet je dat uiten , (zeggen) je krijgt er dan scheve gezichten van . Ruzie misschien wel…..Neem alleen de energie dan, geen eetbare spullen . Als je zegd van :: ik zou meer kaarsen aan doen . En hun houden van heel veel lampen licht .!!!!!!!!Door kleinigheidjes zou je dan toch woorden kunnen krijgen . Of gewoon je mond houden en denken . Nou ik zelf doe er goed aan , wat jullie doen moet je zelf weten?? bepaalde dingen moeten we wel met elkaar doen toch??

*****************************************************************************

De beste wensen nog voor een ieder voor 2008

• Douce

Het beste wat je met elkaar doent kunt, dat heeft niet slechts met consuminderen te maken, is elkaar respecteren, ook in de (misschien afwijkende) keuzes die worden gemaakt. Leven en laten leven. Consuminderen (dat is niet hetzelfde als bezuinigen) is een keuze voor jezelf en kan derhalve niet worden opgedrongen aan anderen of is niet een aanleiding om anderen te bekritiseren, omdat ze anders leven.

Wat betekent dat sjo…trouwens, is dat een indianenkreet of zo?

Jij ook een goed jaar gewenst.

Douce*D

• ¥ Lotje ­­¥

sjo . betekende dat ik het even gehad heb met m,n laptop . die ik pas 3 maanden heb en het niet doet . ga er mee terug straks . en sjo betekende ook van :: eens kijken wat en waar mensen op bezuinigen . Je kan wel respecteren elkaar dat de een het niet doet en de andere wel . Maar als jij er mee bezig bent en je komt ergens anders . dan laat je inwendig je gedachte gaan denk ik . Om dat jij er veel mee bezig bent . En misschien laat je wel eens iets los. Dat een ander niet op prijs steld . En zo de kleine woorden wisselingen bestaan . Ik las ook ergens over tolerantie . Maar zijn wij dat dan wel ook naar elkaar toe dan ? Als het ergens overgaat en je moet uitkijken hoe je het brengt. Of gewoon je mond houden en je eigen een beetje op zitten te eten ???Op zo,n feestje ??

• Beheerder

Wij hier leven met de motto leef en laat leven

of zoals ik vaak zeg

If you worry you'll die

If you don't worry you'll die too

so why worry.

Mijn “feestjes”daar heb je alleen bier, fris, wijn en sapjes. wil je wat anders drinken neem het dan mar zelf mee. Het is nl mijn beurs waar het uit moet komen ik ik ben niet pichieri ( gierig) maar waarom een heel battalion drank waar je de helft niet eens van gebruikt of als het feestje voor bij iz jij met halve aangebroken fleesen zit terwijl je eht niet eens lust.

• Douce

Van te voren denken wat een ander misschien wel of niet gaat zeggen is voor mij niet interessant en speelt geen rol waar het beslissingen betreft over mijn leven. Waarom problemen maken die er niet zijn?

Douce*D

• Channah

Ik ben het met je eens, Linda.

Ik houd niet zo van feestjes, dus als ik er onderuit kan zal ik dat zeker niet laten. En zelf geef ik nooit meer feestjes, wat niet wil zeggen dat er hier nooit mensen komen. Ik houd meer van het spontane gebeuren, en dan kan je soms zomaar ongepland op een avond met 10 mensen zitten.

Ik heb altijd wel voorraden, maar geen sterke drank. Wel wijn, bier (niet veel, wordt bijna niet gedronken in mijn omgeving) mineraalwater, tomatensap en sinaasappelsap. En koffie en thee natuurlijk. En ik heb altijd zoveel eten in huis dat ik zonder boodschappen te hoeven doen minstens twee weken vooruit kan, dus er valt altijd even snel een soepje of iets anders te maken.

Als anderen het anders willen: prima. Hun keuze, en daar bemoei ik mij verder niet mee. En ik laat mij niet door hun keuze meeslepen.

• ¥ Lotje ­­¥

Meeslepen idd niet . Maar als ik nu wil dat ik zelf eens denk nou ik ga het ietsje minder doen . Alles in overvloed geweest, maar vind het een beetje te veel en ga minderen met alles . oké mijn beslissing dus . Dus gewoon overal wat minder in huis maar toch net genoeg .Anders gebak ,en ik wil nu eens best van die mooie koeken van alles en nog wat , maar is wel goedkoper . Zouden dan diegene die anders op je feestje komen dan niks gaan zeggen?? Tegen mij mogen ze dat want heb me snebbel wel bij me . Maar ben bang dan toch wel dat ze achter je gat gaan zeggen van :: goh die is veranderd .Kan zeker niet meer lijden . Dat ze anders tegen je aan gaan kijken . Hoewel jij/ik gewoon het doe om dat alles TE was en best wat minder kan . Gezelligheid hoef altijd niet met alles TE (veel), te zijn .

• krentje

Ach het gebak.. Heel vaak willen mensen geen gebak omdat ze aan de lijn doen enzo.

Ik haal met verjaardagen nooit meer taart, maar ik koop van die diepvriessoesjes en diepvriestompoesjes en die presenteer ik dan op een leuke schaal. Het ziet er leuk uit en ik heb niemand die erover klaagt. En wie er wil pakken die pakt maar en als ze niet willen is het ook prima.

Met hapjes en drankjes haal ik ook gewoon de standaard dingen en heus niet overdreven veel.

Met feestjes is het gewoon gezellig en ik heb niet het idee dat onze vrienden of familie ontevreden ermee zijn. Zelf doen ze het ook zo.

Gezelligheid is het belangrijkste, dure delicatessen en wijnen maken geen gezelligheid .

Ik zie het al voor me.. “Wil je wat oesters? Een lekker kikkerbilletje of een lekker slakje met kruidenboter??”

Oester is net een hap slijm, kikkerbillen smaken naar kip en slakken smaken voornamelijk naar de knoflook. Nou poeh poeh..wat speciaal.

• Beheerder

Ook wij doen geen gebak, vlaai, cake of wat dan ook meer.

Het zijn ook soesjes en dan met of zonder chocola.

Soms bakken we zelf een cake.

voor de rest hapjes e.d. bij feestje dat is meestal ook zelf maken en dan van die eenvoudige dingen zoals gevulde eieren, mini sausagebroodjes, koude schotel en dan natuurlijk de nootjes en chips die er meestal bij horen.

Nog altijd niemand hier horen klagen. maar ze weten hoe ik ben, ik zeg gewoon bevalt het je niet dan weet je de deur te vinden en is er iets niet wat je wil belet ik je niet het zelf mee te nemen.

Onze vaste vrienden clubje wilt altijd bier of wijn de rest moeten ze niet.

Voor de rest mogen ze over ons praten zoveel ze maar willen mijn rug is breed.