Nou ja

• consuminderaar

Dus werk, angsten ed horen nu ook al niet meer hier thuis? Sorry hoor maar consuminderen betekent ook balans zoeken in je prive en werk en zorgen voor jezelf. Op andere borden wordt ook alleen maar geleuterd over kwaaltjes, ziektes en ziektekostenverzekeringen, dus welke onderwerpen mogen nu nog wel? Alleen recepten voor het bakken van een taart ofzo?

• Alie

ja zonder werk moet je wel bezuinigen,

maar heeft niet altijd met consuminderen te maken,

heeft alles met geen geld te maken,

consuminderen is voor mij, t kan wel een beetje minder

, elk jaar een nieuwe garderobe de kinders dure kadoo's (ze zijn niet eens jarig), een nieuw bankstel terwijl een ander hem lachend bij je uit huis sleept en er vervolgens nog eens 10 jaar op zit,

t kan niet op zo leefde ik altijd,

en das fijn, maar ook erg consumeerderend,

ben eens gaan nadenken, en nu leef ik al een paar jaar gewoon

, doe eens wat langer met mijn kleding ,

laat mijn schoenen verzolen koop maillots ipv panty's ( doe ik langer mee) das ook consuminderend energie ( groen en elk jaar geld terug), spaarlampen van de ikea en waterbespaarders, huisvuil scheiden, geen plastic tasje maar gewoon een boodschappentas.

Maar je kunt ook moeten bezuinigen en dan hebben consuminderaars heel veel tips!

• consuminderaar

En weet je waar werkgevers een niet op moeten consuminderen? Op reageren op mensen die de moeite nemen een brief te schrijven op een vacature. Er staat zelfs vaak bij de vacatures “als u binnen 2 weken niets van ons hoort dan kunt u ervan uitgaan dat we met u niet verder in de procedure gaan”, dan denk ik ja en hoe moeten al die mensen dan aantonen dat ze hebben gereageerd en hun goede wil hebben getoond?? Ik kots op dit soort luiheid van de bedrijven, dat ze niet eens de moeite nemen iets terug te schrijven. Met 1 druk op de knop kunnen ze best een of ander standaardafwijzigingmailtje sturen!

• ¥ Lotje ­­¥

consuminderen is voor mij, t kan wel een beetje minder

**************************************************************************8

Juist . Zo kan men best veel dingen missen . Neem gewoon een koekje ……. dat is allemaal luxe. Genieten van een kop koffie zonder iets kan ook .

En zo zijn er tig dingen . Ik heb een kurk vloer . En daar hoef je niet iedere dag met de stofzuiger over ( stroom) Ik kan net zo goed met de zwabber met zo,n vezeldoekje er over . Gaat nog beter ook . Om zo maar een paar dingen te noemen . Men moet eens naar oost europa gaan . Ik ben daar 2 jaar tetug eens geweeest . De armoede komt je tegen moed daar. lopen zeker 30 jaar achter .

Toen ik thuis was hebben wij ons eens aan verschillende dingen gehouden .Het ging warempel . Maar na een tijd weer terug te zijn . moet ik er bij zeggen dat het hier te gemakkelijk gemaakt word . Je valt gauw in deze gewoonte terug . ….

• ¥ Lotje ­­¥

Dat zie ik meer als fatsoenlijkheid . Ze kunnen idd even een berichtje terug sturen . Maar van de andere kant is het bezuinigen , moet je ook zien . Kost geen papier als ze verder niks meer terug sturen …

• Alie

Ja zij consuminderen denk ik op postzegels, ik vind het ook laks en niet netjes, maar op deze site hebben we daar geen oplossing voor,

Ik kan het alleen met je eens zijn ,want het is niet netjes,

ik wens je wel heel veel suc 6 met solliciteren, tip :schrijf nooit een staadaardbrief,haal het zeer beslist niet van internet en schrijf het met de hand en stuur het op. je moet opvallen!

• consuminderaar

Ze hoeven slechts een mailtje te sturen, wat kost dat nou? En die moet ik dan nog zelf uitprinten bij een of ander printkantoor, dus ik heb er meer werk aan dan zij waarschijnlijk…..

• Alie

:-(

• ¥ Lotje ­­¥

je kan er ook langs gaan en vragen waarom ze jou niet gekozen hebben . Misschien kan je de volgende keer met sollicitatie daar dan weer rekening mee houden . . Zal een voorbeeld geven van ooit een vriendin van mij . Die had te veel toeters en bellen aan en dan op het gebied van sierraden . Armband die veel rinkelede , paar ringen. Daar knapte dat werk op af gaven ze aan . Die vroeg ook waarop ze haar niet genomen had . Wat is de reden vroeg ze. Zo zie je maar weer . En het was géén bedrijf in etenswaren . .

• maia

Ik wil je met alle liefde antwoord geven op een bord waar het gaat over angsten.

Is er dat niet ,ga regelen dat het er komt.

Consuminderen vind ik een bord waar je je levensstijl kunt beschrijven .

Uiteraard kun je in die stijl ook vragen stellen die met een ziektebeeld te maken hebben maar het gaat nog steeds over consuminderen en niet over angtsten.

Ik consuminder niet om dat ik het financeel niet goed heb.

Ik spaar om de dingen die ik koop van een goede kwaliteit kan kopen.

Ik ben opgevoed met respect voor de natuur ,hergebruik,en dat probeer ik thuis ook

zoveel mogelijk toe te passen.

Wat niet altijd lukt want mijn huisgenoten houden wel van enige luxe.

Geen luxe van een afwasmachine ,maar wel van een goede muziek installatie en tv.

Dat moet kunnen