Consuminderend schoonmaken

• krentje

- Gebruik microvezeldoekjes, ze hoeven niet perse duur te zijn ( wibra, action heeft ze goedkoop)

Je kan er van alles mee poetsen.

- Badkamerreiniger vul een lege sprayflacon met 1 deel schoonmaakazijn en 3 delen water ( wat nou dure reiniger kopen die ook op azijnbasis is?)

-glassex maken: beetje spiritus in sprayflacon en een paar drupjes afwasmiddel en dan de rest afvullen met water. Het gaat prima!

- Marseillezeep kan je ook van alles mee, je kleding wassen, maar je kan ook je vloer ermee dweilen.

( de meesten hier kennen het wasmiddelrecept vast wel)

Wie vult aan?

• consuminderaar

Ergens jammer dat we toch weer op de bak/braad en huishoudelijke toer gaan, want consuminderen is zoveel meer. Heeft ook met lichaam, geest, milieu ed te maken maar het lijkt erop dat velen niet veel verder komen dan “het huishouden” dat vind ik weleens jammer, er mag best wat meer diepgang komen in het consuminderen!

• Alie

he consuminderaar we gaan toch niet zeuren he, dit zijn prima tips niks mis mee!

• krentje

Ik vind het erg vervelend dat er weer oftopic gegaan word door het geklaag van consuminderaar.

Geef zelf dan wat tips als je wat meer diepgang wenst.

• ¥ Lotje ­­¥

je zegt lichaam .

Nou zou je zeggen ik heb deze winter geen kleren gekocht . Deed m,n kast open en zag tig hangen . En alles eens vast gehad van ja dat draag ik nog en dat oja dat ook . . Sommige had ik maar één keer aangehad . schaamde me voor me zelf zeg… Toen dacht ik vroeger sleet je het af en nu zal je iedere keer nieuw kopen om in de kast te hangen . Ben eens aan het combineren geweest . ….Je staat verrast dan …. Als de zomer weer begint zou ik het ook eens doen met m,n zomer kleren… Op eind van resultaat . Een jaar lang geen kleren gekocht . Toch een overwinning van je zelf van, je geld in je zak houden een jaar lang..;)

• Alie

ja krentje, ik ben het met je eens, we zijn dan wel geen moderator, maar samen sterk, gewoon tips en leuke lieve dingen mogen hier ook als het maar niet teveel is, ik lees zo eens mee, gezeur daar houd ik niet van!

• Alie

hahahaha Lotje stond je voor mijn kast;-) Ik was ernog , nu ga ik weer consuminderend vegen!

• consuminderaar

Tekst verwijderd

• krentje

Hele goede tip Lotje.

Weet je hoe je jezelf ook tot combineren kan dwingen?

Ik draai 1 was in de week en de rest van de week wil ik de wasmachine niet aanhebben dus ik sta elke dag in mijn kledingkast te loeren en combi's te verzinnen met kleding. Dat werkt ook prima.

Ook heb ik al mijn kleding geordend op kleur en soort. Daardoor werkt het ook sneller dat combineren. ( en ik weet uit mijn hoofd wat er dus vuil in de wasmand ligt)

• consuminderaar

Deze tips kent iedereen toch inmiddels wel van haver tot gort?