Nu

• Beheerder

Tja wat is de reden? Als het je gezondheid betreft nee volgens mij dat niet vermelden. Misschien gewoon zeggen dat je wel gesolliciteerd heb maar er elke keer net niet door kwam?

• Alie

Ook ik wens je veel suc 6, en blijf jezelf, je hebt een aardige typevaardigheid , je Nederlands is ok, en als assistent van het theater zul je jezelf als creabea dienen te ontplooien, maar als ik jou stukjes lees lukt dat best, blijf jezelf he, suc 6,

• Tiny

Gewoon positief zijn, er open ingaan, wees aardig, en ga niet teveel in op details . Probeer zelfverzekerd over te komen en ga vooral niet teuten over pech in je leven, kleding, ziektes, en uitkeringen ;) Kom op, je kunt het :)

• swaney

Kun je bij wijze van nood geen grijze vuilniszak,waarin gaten zijn geknipt om een beetje droog aan te komen, gebruiken?

• Tiny

Als het regent wordt iedereen nu eenmaal nat, so what ? Dan zeg je bij binnenkomst, wat een bui he ? :)

• inba

Veel succes, we duimen allemaal voor je! :)

• Martini

Veel succes, wanneer is het gesprek, dan kunnen we voor je duimen!

• Jenny

Veel succes het gaat je vast lukken!

gr Jenny

• purk

tja, dan wor je nat, en laat je zien dat je ieder geval geen watje bent.

• Nina2

Ik lees nu pas dat je op gesprek gaat. Spannend!

Enkele vragen kun je repeteren vantevoren. Soms vraag een slimmerd om jezelf te omschrijven: Ze willen graag horen dat je hoge eisen aan jezelf stelt. ( dit zwak je direct af door te zeggen dat je natuurlijk géén controlfreak bent).

Daarnaast laat ik weten dat ik

Als ze vragen wat je de tijdens het gat in je CV hebt gedaan, dan kun je vrijwilligerswerk aanvoeren , maar ook studie ( doe ik graag) en familieomstandigheden zijn volkomen geoorloofd. Na 4 jaar werkloosheid kon ik daarop niet echt meer terugvallen, dus heb ik het laatste jaar maar gewoon verteld dat ik mijn hele huis heb opgeknapt omdat ik gek werd van het weinig doen.

Aan het einde van een gesprek wordt er meestal gevraagd of er nog vragen zijn, bewaar er steeds eentje die gemakkelijk te beantwoorden is. Dit om irritaties hunnerzijds aan het einde te voorkomen en toch je belangstelling te tonen.

Zelf bel ik wel eens vantevoren op naar iemand waar je nadere inlichtingen kunt inwinnen over de functie. Dan laat je zien dat je gemotiveerd bent.

Als het bedrijf in kwestie een website heeft , dan kijk ik ook altijd of er een bedrijfsfilosofie is. Die adopteer ik gelijk…..

Zelfs ik ( 54 jaar)kreeg in het afgelopen jaar nog werk ( niemand verbaasder dan ik was).

Nu ben ik na 3 maanden werken weer thuis, maar ik had kunnen blijven dus mijn zelfvertrouwen is behoorlijk opgekrikt.

Ik probeer het iets dichterbij : 40 uur per week werken viel nog op te brengen, maar die 5 keer 3,5 uur reistijd met het OV daarbovenop waren zwaar.

Succes!