kruiden

• Rebecca

Hallo!

Een hoop van jullie kennen mij wel van andere prikborden.

Ben een tijdje erg druk geweest dus weinig aanwezig. Maar ik zag dat dit bordje weer open was. dus *zwaai*

misschien kom ik zo af en toe weer even meedoen.

En om het maar meteen op consuminderen te gooien en vanwege het onderstaande topic: Kruiden zijn duur als je ze moet kopen.

Een aantal kruiden zijn heel makkelijk zelf te kweken.

In de vensterbank of in de tuin.

Rozemarijn is een leuke struik en is een heerlijk kruid bijvoorbeeld. Zo ook bieslook, en Dille.

En als je het nodig hebt knip je zo een stukje af. Even afspoelen en gebruiken maar. Werkt super.

Ik heb een tijm plant staan waar ik zelf hoestdrank van maak.

Salie heb ik en gebruik ik regelmatig

rozemarijn wil ik nog.. die is vorig jaar dood gegaan.. dat is jammer..

Dus wie heeft er nog een stekje van een rozemarijn struik?

Becca

• Angelique

Hoi Becca,

Wat leuk om jou hier te zien.

Ik ben eigenlijk vooral een meelezer, maar deze topic spreekt mij heel erg aan, vandaar dat ik reageer :)

Ik ben dol op verse kruiden. Niet alleen om zuinig te doen, maar vooral omdat ze beter, geuriger, lekkerder zijn.

Rozemarijn staat hier niet meer in de tuin. Straks, wanneer we verhuisd zijn en we de nieuwe tuin aanleggen, dan komen de verse kruiden weer hier in de “fruithof”/moestuin te staan.

Kun je het niet kopen als zaad? Is verkrijgbaar in zakjes en kun je zelf (binnen) opkweken tot ze groot genoeg zijn om uit te planten.

Heb jij voor mij het recept van die thijm(hoest)siroop??

• Anly

Hallo Rebecca,

Jahoor, ik heb een stekje voor je van rozemarijn, ik woon in Almere, mail maar even, dan kunnen we wel wat afspreken.

Groetjes

Anly

• Pietje Puk

Ik heb wel kruiden in de tuin: munt, tijm, peterselie… Het enige wat niet wil is basilicum, dat is zó opgevreten door de slakken.

maar roosmarijn wil ik ook wel een stekje van, Becca.

groetjes ,Annelies

• Rebecca

Oh hey wat goed!

Misschien wil je in het voorjaar een stekje naar me opsturen? Tegen vergoeding natuurlijk van de verzendkosten. :D

Daar zou ik erg blij van worden!

Becca

• Rebecca

Tjonge, wat een nachtbrakers hier zeg!

• Rebecca

Basillicum kan ook slecht tegen het koude Nederlandse klimaat. En ja slakken vinden het erg lekker. Dan kan je beter een klein plantje op de vensterbank houden. Dat gaat meestal wat langer goed.

Becca

• Rebecca

Hoi Angelique!

Ja verse kruiden zijn ook zo veel ‘meer’ dan gedroogde.

Heerlijk vind ik het. En ik vind het ook best wat hebben.. zo vers een takje uit mijn tuin halen. :D

Becca

• Angelique

:D:D

Gezellig toch??

• Rebecca

Echt wel!