Homeopatisch ?

• Wilhelmina

Gisteren was ik (op aanraden van een vriendin) in een soort reformwinkel. Ze zouden daar een zalfje verkopen dat goed zou zijn tegen de huidreactie (roodheid en droogheid) na de bestralingen.

Tjonge, wat een vreselijk dure dingen verkochten ze daar! Allemaal hele kleine potjes en flesjes voor 'n heleboel veel geld. Het spul dat ik nodig zou hebben was € 7,50 voor 100 ml :( ! Terwijl ik normaal vaseline bodylotion (ongeparfumeerd) gebruik van zo'n € 6 voor 400 ml (en dat voldoet best: de roodheid en droogheid worden geleidelijk minder). Dat is dus 5 x zo duur! Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat homeopatische spul zoveel beter is. Het leek mij gewoon geld-uit-de-zak-klopperij. Ik heb daar dus niks gekocht.

Zijn er hier ook kenners ‘in de zaal’ ;-) die ervaring hebben met homeopatische middelen die ze wèl hun geld waard vonden/vinden?

Ik ben met name geïnteresseerd in huidzalfjes om huidirritaties verzachten/genezen en zalfjes of zeepjes die op een niet-agressieve manier huidinfecties tegengaan, maar ik ben ook benieuwd naar ervaringen met andere middelen.

Bvd! :-)

• Nel

Heb een is voor de overgang gekocht …soort druppel …help helemaal niet ……

• Douce

“Wilde Rozen” olie zou voor deze bestralingsaandoening (waarvan ik gelukkig geen ervaringsdeskundige ben) een probaat middel zijn.

Weleda heeft alles van de wilde roos en is nog duurder. D.w.z. € 13,95 per flesje van 100 ml. Het is (ik gebruik het zelf voor de huid) een uitstekend “natuurlijk” middel.

100% natuurlijke middelen zijn altijd te verkiezen boven ieder chemisch procedé, zeker voor de huid en hier komt nog bij, dat dit middel niet op dieren is getest. Veel van de goedkopere producten zijn dat wel, met uitzondering van de Hema.

Niet alle biologische producten vallen in de categorie homeopatisch trouwens.

Het is een keuze om hier wel of niet je geld aan uit te geven.

Succes trouwens en sterkte.

Douce*D

• Channah

Volgens mij zijn de producten van de HEMA niet biologisch en ook niet homeopatisch. Maar ze zijn inderdaad niet op dieren getest, en dat vind ik het allerbelangrijkste. Van de goedkopere producten zijn de eigen merken van Kruidvat en Etos dat trouwens ook niet.

Zie verder: http://www.cosmeticagids.nl/client/2/default.asp?websiteid=2&contentid=90&soort=merk&merk=48

• Douce

Goede site, stond al in mijn favorieten;) Klopt Hema is niet biologisch/homeopatisch. Zelf gebruik ik geen cosmetica van de Hema. Belangrijk is inderdaad dat het niet op dieren is uitgetest, maar dat is geen van mijn poducten. Van Etos heb ik de voetproducten, prima. Sinds kort is in het totaal vernieuwde centrum een “De Tuinen” gekomen, daar kijk ik mijn ogen uit. Leuke zaak, hartelijk en deskundig personeel.

Douce*D

• Nel

Op zuidplein …of in spijk:?:?

• Douce

In Spijk………..;) In de Stadhuispassage, enige zaak. Voor aanschaf van wat dan ook, hoef ik echt niet naar Rotterdam. Het Zuidplein is trouwens nooit een prettig winkelgebied voor me geweest.

Douce*D

• Nel

Nee hou er ook niet van …ga altijd naar schapen stad …of naar deventer

• Channah

Ik ben verslaafd aan de Bodyshop 8 (White Musk) , maar voor de ‘gewone’ dingen als tandpasta, shampoo, conditioner etc. vind ik dat te duur. Ik ben zeer tevreden over de HEMA. Ik reageer snel allergisch op oogemakeup gebied, en bij de HEMA-producten heb ik nergens last van. Hoewel ik de mascara van de Etos beter vindt. Kruidvat heeft voor mij een beetje afgedaan op cosmeticagebied, maar de schoonmaakmiddelen, die ook niet op dieren zijn uitgetest, zijn juist daar weer heel goed.

• Nel

Ja bodyshop is weg bij ons .jammer…en makeup van de hema kan ik niet tegen