Gisteren was ik (op aanraden van een vriendin) in een soort reformwinkel. Ze zouden daar een zalfje verkopen dat goed zou zijn tegen de huidreactie (roodheid en droogheid) na de bestralingen.
Tjonge, wat een vreselijk dure dingen verkochten ze daar! Allemaal hele kleine potjes en flesjes voor 'n heleboel veel geld. Het spul dat ik nodig zou hebben was € 7,50 voor 100 ml ! Terwijl ik normaal vaseline bodylotion (ongeparfumeerd) gebruik van zo'n € 6 voor 400 ml (en dat voldoet best: de roodheid en droogheid worden geleidelijk minder). Dat is dus 5 x zo duur! Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat homeopatische spul zoveel beter is. Het leek mij gewoon geld-uit-de-zak-klopperij. Ik heb daar dus niks gekocht.
Zijn er hier ook kenners ‘in de zaal’ ;-) die ervaring hebben met homeopatische middelen die ze wèl hun geld waard vonden/vinden?
Ik ben met name geïnteresseerd in huidzalfjes om huidirritaties verzachten/genezen en zalfjes of zeepjes die op een niet-agressieve manier huidinfecties tegengaan, maar ik ben ook benieuwd naar ervaringen met andere middelen.
Bvd! :-)