Morgen weer naar school

• Rebecca

De kerstvakantie is voor de kinderen voorbij. Morgen moeten ze weer naar school.

Er zijn hier toch ook wel mensen met schoolgaande kinderen?

De kids die nog op de basisschool zitten krijgen een broodtrommeltje mee en een beker drinken. (ze hebben een continu rooster dus eten verplicht op school)

De midderlbare scholier echter gaat naar eigen zeggen “echt niet voor l.l staan met een beker” en neemt dus pakjes drinken mee..

Welliswaar die van de lidl maar toch. Eigenlijk ben ik het er niet mee eens. maar ja. een 14 jarige kan je daar niet meer in dwingen natuurlijk.

Wat doen jullie? beker of pakjes?

En wat doe je zelf als je op je werk lunched? Lunch pakket mee of de kantine in?

Ik doe het beide. Ik neem wel wat mee, maar ga dan in de kantine nog een glaasje karnemelk halen en daar gezellig met mijn collega's eten. Soms neem ik ook nog een soepje.

Becca

• purk

Mijn kinderen nemen een pakje mee, en een koek, meestal een ontbijtkoek ofzo. Soms wat druiven oid.

Als ze (zelden) moeten overblijven, gewoon een broodtrommel met een boterham

• Channah

Ik heb - zeer bewust keuze - geen kinderen, maar de kinderen van vrienden en vriendinnen die nu op het vwo zitten nemen echt geen pakjes drinken mee, maar gewoon zo'n beker. En zelf klaargemaakte boterhammen.

Zelf werk ik 4 dagen per week buitenshuis, van 09.00 uur tot 17.30 uur. De organisatie waar ik voor werk heeft geen kantine, wel een aantal zeer uitstekende en exclusieve broodjeszaken in de buurt. Slechts een heel enkel keertje bezondig ik mij daaraan, misschien eens in de 3 maanden. Ik neem gewoon twee belegde boterhammen, een tomaat en een ‘gerecycled’ flesje met daarin tomatensap mee naar het werk.

• Jenny

De mijne neemt alleen brood mee naar school en haalt in de pauze koffie of thee.

• Petr@

Mijn kinderen namen tijdens hun basisschoolperiode altijd een pakje melk mee :)

• Angelique

De oudste neemt voor de kleine pauze een pakje en een pakje liga milkbreak mee. Voor tussen de middag een broodtrommel met 2 broodjes en een appel en een beker met melk. Oh ja, maandag is “cup-a-soup dag” dus dan nemen ze zo'n zakje mee van huis.

Hij heeft ook een continurooster…

De meiden (op een andere school) nemen voor de pauze een pakje drinken en van die voorverpakte koekjes (liga, smoeltjes oid.) mee. Overblijven doen ze vrijwel nooit. Bekers vind ik lastig.

• anna.m

Ik heb twee kinderen 1 op het VWO(klas 5 en 1 op de Havo (klas2).

zZe nemen altijd een flesje met water uit de kraan mee en brood(dat absoluut niet in de vuilnisbak op school verdwijnt )

Dit gebeurd heel vaak (brood dumpen in een bak )op de Middelbare school met al die snaaiautomaten tegenwoordig aldaar.

• Tries

Hier geen melk zo ie zo bah lauwe melk

ten tweede de jongste heeft een koemelk allergie

Dus een beker appelsap vaak aangemaakt met een beetje water anders vinden ze het niet lekker, ze moeten nog wel eens overblijven vinden het geweldig leuk

mam's werkt op sommige dagen 4 uur kan ze dan net niet ophalen en soms bij een vriendje of vriendinnetje eten en spelen

Met de overblijf een 2 a 3 bruine boterhamen..

ook zelf nemen wij brood mee..

Tries

• Pietje Puk

De kinderen op de basisschool hebben een sportfles mee met aanmaaklimonade. En een koekje uit de koektrommel in een bakje (biscuitje of speculaasje of zo). De middelbare scholieren hebben een fles water mee, boterhammen en een voorverpakte koek.

• Tries

ehhh overgens op woensdag hebben de gruitendag

verplicht groete of fruit!