Morgen weer naar school

• Nicole

Ik geef mijn zoon belegd brood mee wat hij absoluut niet wegkieperd, hij vindt het zelfgebakken brood veel te lekker. Te drinken neemt hij meestal zo'n halve liter fles mee met het een of ander, kan sinas, kan sportdrank zijn. En ik geef hem ook altijd wat lekkers mee zoals b.v. een mars of zoiets.

• Angelique

Mijn zoon is gelukkig een goede eter en eet liever brood dan snoep of chips.

Maar hij is wel één van de weinigen die gezond eten en drinken mee neemt naar school.

Toch wel veel zoetigheid en geen fruit of bruin brood. Jammer is dat.

Ze mogen het hier best hebben, hoor, maar tussen een fatsoenlijke maaltijden door en niet ipv. een maaltijd. Ik hoop dat ze dat dan ook niet op het voortgezet onderwijs gaan doen. Ik ga ervan uit van niet, maar ik heb het als tiener zelf ook gezien dat mijn vriendinnen hun brood in de afvalbak mikten.

Water kunnen ze trouwens altijd pakken, wanneer ze dorst hebben. De zomerdag nemen ze hier ook van huis een bidon met water en ijsblokjes mee.

Ook thuis is het steeds water tappen ;) heerlijk, vinden ze…. ik ook trouwens :D

• Angelique

Groente en fruit vind ik de verantwoording van de ouders. Niet van school.

• Angelique

Mijn zoon heeft zoon thermosdrinkbeker.

Die houdt de melk echt lekker koel. Kun je kopen bij ToysRus.

Is wel even een investering, want die dingen zijn niet goedkoop, maar het is een echte uitkomst wanneer je kind altijd over moet blijven.

• Petr@

Je kan ook een koelelement in de broodtrommel doen. Melk uit de koelkast blijft sowieso lekker koud in die trommel. Brood ging hier altijd in aluminiumfolie; in plasticzakjes werd het brood zo klef.

• Beheerder

Die van mij middelbare school neemt een flesje eigen ingeschonken drinken mee een broodtrommel met haar eigen gesmeerde broodjes en in de winter soms nog wat geld voor een kopje soep of chocomel.

vandaag dacht ze lange dag te hebben maar ze bleek 4 uur les te hebben. Ze is inmiddels alweer thuis.

• consuminderaar

Een continuerooster? Wat belastend voor die kinderen zeg, die moeten toch ook even bijkomen tussen de middag? Hier mogen ze niet eens overblijven. Alleen als beide ouders werken geloof ik. En dan gaat het met strippenkaarten en dan kost het iets van 2 euro per keer.

• Angelique

Ik was ook altijd tegen overblijven.

Maar bij mijn zoon op school wonen de kinderen vrijwel allemaal te ver weg, om tussen de middag naar huis te gaan. Ze beginnen wel later en ze zijn eerder vrij. Daarnaast wordt er in de eigen klas (12 kinderen) samen met de leerkrachten (2) gegeten. Dus ze komen wel toe aan hun rust. Bovendien heerst er op die school veel meer regelmaat, orde en rust, dan op regulier onderwijs.

• baukje

Kind op de middelbare school neemt pakjes mee. Ik ben altijd bang, dat de beker opengaat of begint te lekken. Ze zijn nogal lomp hier. Kind op de basisschool komt tussen de middag gewoon thuis eten, die hoeft niets mee te nemen. Mijn man neemt altijd brood mee en karnemelk als hij niet thuis komt eten. Maar meestal is hij thuis want hij werkt dicht bij huis.