Consuminderen vs maatschappelijk werk

• Wilhelmina

Het lijkt erop dat veel consumindereraars aardig sociaal ingesteld zijn en daarom ook bereid zijn anderen zo nodig te steunen en/of met raad en daad bij te staan (zeker als ze raad vragen of de indruk wekken steun nodig te hebben). Prima zaak vind ik ('We benne op de wereld om mekaar, om mekaar, te hellepe niewaar?' ;-) ).

Zolang het (min of meer) met consuminderen te maken heeft heb ik er absoluut geen moeite mee. Af en toe een OT-berichtje moet ook kunnen vind ik.

Maar vinden jullie dat 't op zo uitgebreide schaal op dit prikbord moet gebeuren met onderwerpen die h-e-l-e-m-a-a-l niks met consuminderen te maken hebben?

't Zorgt soms wel voor pittige discussies, dat wel :D. Maar ik heb het idee dat de consumindergedachte hierdoor wel ondergesneeuwd raakt! ‘t Lijkt hier af en toe meer ’n sociale praatgroep of 'n afdeling maatschappelijk werk!

't Lijkt mij daarom beter dat mensen hun absoluut-niet-consuminder-gerelateerde opvattingen en problemen ‘in hun eigen tijd’ of op een daartoe geëigend prikbord (?) bespreken!

Wat jullie?

• Nel

Ben ik wel met je eens ..wilhelmina ….soms gaat het mijn hier tever …is mijn menig

• Alie

Je hebt gelijk, maar er zijn gelukkig een boel mensen die een ander graag willen helpen, laten we maar weer gaan consuminderen !

Ik heb nog wel een tip, als je voor 2 personen kookt doe dan net alsof voor 4 mensen , vooral stamppot is dan lekkerder, vries de rest in en je hebt 2 dagen te eten!

Met afwasmiddel word alles schoon je hoeft geen luxe ajax te kopen!

Is het erg vet wat je wilt schoonmaken gewoon 1 eetlepel soda toevoegen aan je sopje.

En iedereen op dit bordje weet het he, je kunt beter kruipend door de supermarkt, op ooghoogte liggen de producten die duurder zijn!

• Alie

;-) gelijk!

• krentje

“En iedereen op dit bordje weet het he, je kunt beter kruipend door de supermarkt, op ooghoogte liggen de producten die duurder zijn!”

En dan zie je gelijk ook of de supermarkt een nette zaak is ….

( blegh muizekeutels bij de c1000)

• Alie

hahahaha krentje zo ken ik je weer;-) muizen bij c 1000 dan zou ik de voeding en warenwet ff aankaarten daar:-)

• Nel

Ha Ha wat vies ..bij c1000

• krentje

Iemand willen helpen (gratis) is toch netjes?

En er werd al kleding aangeboden en tips om het allemaal zo goedkoop mogelijk te doen.

Misschien heeft iemand anders er wel wat aan die wel wil?

• Nicole

Aan de ene kant heeft Wilhelmina gelijk en aan de andere kant jij ook. Er zijn té veel OT berichten wat een chat gehalte heeft maar aan de andere kant wordt er wel hulp geboden als het nodig is en dat is weer een vorm van consuminderen. Recycling za'k maar zeggen :)

• Margriet

Het jammer dat dit allemaal al gezegd is. Een half jaar terug, een jaar terug. Steeds dezelfde verhalen, iedereen wil helpen en er komt nooit wat van terecht.

Kijk, als je alleen maar aandacht wilt op een prikbord en verder niets wilt ondernemen, dan houdt het voor mij op na poging 1. Dan niet.

Ook nu zie ik al gebeuren dat het hele soll. gesprek niet doorgaat.

Geen kleding, geen zin, het regent, mijn brommer is stuk, de brug was open, ik krijg minder dan mijn uitkering, de kop van de baas staat me niet aan….etc.

l'histoire se repète.

Over een maand beginnen we weer met de discussie dat het zo moeilijk is een baan op niveau te vinden, let maar op. ;-)

M.