Even een vraagje hoe lang kan je spullen in je diepvrieskist diepgevroren bewaren , gr Bernadette
Als ik me aan die houdbaarheidsadviezen had gehouden , zou ik een koe en een varken kunnen kopen voor het weggegooide geld!!!Bij twijfel kan het niet veel kwaad het vlees toch te eten, mits je het maar goed verhit.Alleen de smaak is dan minder goed, maar dat geldt toch altijd al voor vlees dat bevroren geweest is.En in principe is alle supermarktvlees bevroren geweest.
Ik heb een heel goede testmeter: de kat!!! Als een kat vlees(waren) weigert te eten, is het op of over de grens van bederving en kun je het maar beter niet meer zelf eten.Het is dan alleen nog goed voor de hond of de kippen.
Maria
Hoe weet je zo zeker dat het het vlees was waardoor je die infectie kreeeg? Als je het goed verwarmd hebt is dat zelfs niet zo waarschijnlijk. In die warme landen ontbreekt er nogal eens wat aan de hygiëne van het voedsel.Je kunt ook een flinke buikloop krijgen van besmet fruit en groente of van andere bijgerechten, iets wat overigens in ons land ook wel voorkomt, vooral in warme zomers.
Maria
Wanneer je het vlees had gebraden en bij het herstel van de stroomlevering weer ingevroren, had je niet alles hoeven weggooien. Maar ja, mosterd na de maaltijd.
Daarbij komt, bederf treedt zeker bij temperaturen die ten tijde van de stroomstoring aanwezig was niet zo snel op als wat een gemiddelde nederlander denkt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?