Diepvries

• Swartdam

Even een vraagje hoe lang kan je spullen in je diepvrieskist diepgevroren bewaren , gr Bernadette

• Petr@

http://www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum/Public/Dynamisch/hoe+eet+ik+gezond/bewaren/geopend_+geen+datum/bewaarwijzer.htm

• Paul

na de grote stroomstoring van enkele weken geleden , heb ik wat twijfels,

of alles goed bevroren is gebleven.

Daarom heb ik de meeste vleeswaren die in de diepvries lagen, maar

weggegooid, hoewel ik dat heeeeeel erg zonde vind.

Maar ziek worden wil ik nu ook weer niet.

• maria

Als ik me aan die houdbaarheidsadviezen had gehouden , zou ik een koe en een varken kunnen kopen voor het weggegooide geld!!!Bij twijfel kan het niet veel kwaad het vlees toch te eten, mits je het maar goed verhit.Alleen de smaak is dan minder goed, maar dat geldt toch altijd al voor vlees dat bevroren geweest is.En in principe is alle supermarktvlees bevroren geweest.

Ik heb een heel goede testmeter: de kat!!! Als een kat vlees(waren) weigert te eten, is het op of over de grens van bederving en kun je het maar beter niet meer zelf eten.Het is dan alleen nog goed voor de hond of de kippen.

Maria

• jantiena

Zo dacht ik er ook altijd over. In Griekenland voerde ik de straatkatten met een stukje vlees als ik het niet vertrouwde! Ze vochten erom.

Maar ik lag al binnen een uur op bed met een behoorlijke voedselvergiftiging. Te ziek om een klacht in te dienen. Kruipen naar het toilet!

• maria

Hoe weet je zo zeker dat het het vlees was waardoor je die infectie kreeeg? Als je het goed verwarmd hebt is dat zelfs niet zo waarschijnlijk. In die warme landen ontbreekt er nogal eens wat aan de hygiëne van het voedsel.Je kunt ook een flinke buikloop krijgen van besmet fruit en groente of van andere bijgerechten, iets wat overigens in ons land ook wel voorkomt, vooral in warme zomers.

Maria

• krentje

In Griekenland moet je vooral uitkijken met ijs is mijn persoonlijke ervaring.

Ik heb een op rhodos bij de nea agora bij de haven een keer ijs gegeten en mijn darmen waren drie dagen van slag.

• BennieMak

Wanneer je het vlees had gebraden en bij het herstel van de stroomlevering weer ingevroren, had je niet alles hoeven weggooien. Maar ja, mosterd na de maaltijd.

Daarbij komt, bederf treedt zeker bij temperaturen die ten tijde van de stroomstoring aanwezig was niet zo snel op als wat een gemiddelde nederlander denkt.