blik

• purk

Het zal goedkoper zijn,

Maar blikken en potjes , de inhoud ervan, blijft toch altijd raar smaken!

Eigenlijk lijkt het er vaak niet eens op!

Neem nou spersieboontjes! Niet te vergelijken met verse!

Of peentjes, die zachte slobberdingen.

En rode kool! Ook zo'n rare substantie.

Erwten ook, die haal ik uit de vriezer.

Enige wat ik te eten vind uit een potje is mais en appelmoes.

Maar das ook omdat ik het handiger vind.

Op mijn werk eten we eigenlijk altijd groente uit een potje.

Zal best net zo gezond zijn, maar ik vind het smerig

• Pietje Puk

Sperziebonen heb ik vaak uit de vriezer. Die zijn prima. Net als rode kool: die maakt meneer Groko lekkerder dan ik het zelf kan. Het enige dat hier wel eens uit pot komt zijn doperwten en worteltjes (vinden de kinderen lekker, ik ben er niet dol op) en bruine bonen voor de chili con carne. Witte bonen doe ik gewoon weken en koken. Als we appelmoes eten kook ik dat liever vers.

• Nicole

Wij eten ook zelden uit pot of blik, een enkele keer appelmoes als ik geen appels in huis heb om het vers te maken of capucijners en bruine bonen maar verder eigenlijk niets. Vers maken is wel zo lekker en gezonder, al beweren ze van niet maar ik geloof daar niet in. Er moet zoveel zooi in potten en blikken om het goed te houden :?

• Beheerder

Wij eten een enkele keer ook uit por of blik. alhoewel ik pot boven blik prefereer.

Smaakt natuurlijk nooit zoals vers maar je hebt niet altijd vers in huis of zin om bv de peultjes te doppen.

Appelmoes komt uit pot voor die enkele keer dat we hem eten ga ik het niet maken.

Bonen en capucijnen komt wel altijd uit pot want vers duurd lang eer ze gaar zijn. Vooral als ik bv bruinebonen met ui en spek wil eten en dat is maa een beetje omdat mijn man het niet lust en om dan een grote pan te maken die uiteindelijk mijn vriezer gaat vullen voor een lanbge periode ook al heb ik de rest kleiner ingepakt zie ik niet zitten.

• ¥ Lotje ­­¥

ik vind vers ook lekkerder.Wij eten ook veel vers.

• Annelies

Dat komt omdat je vers gewend bent

Wij hebben ook een moestuin

Niets kan daar tegen op

• Swartdam

In een ander tijdperk in mijn verleden wekte wij zelf , we hadden een grote moestuin en alles werd gewekt wat maar kon en dat was natuurlijk het mooiste wat je kon hebben . gr Bernadette

• Paul

Ik eet minimaal 1 keer per week groenten uit een potje.

Wel groententuintje, maar daar staat nu niet meer in dan prei.

verder eet ik 1 a 2 keer in de week kant en klare magnetronmaaltijd.

en voor de rest zo veel mogelijk vers.

Wat veel mensen niet weten, is dat groenten uit een potje eigenlijk ook

best vers zijn, want ze worden zo snel mogelijk als ze van het land komen,

( binnen een paar uur )

in een potje gedaan. Het is eigenlijk een soort wekken.

• Pietje Puk

Ik heb er ook niet zoveel problemen mee hoor Paul. Als het zo slecht gesteld was met de inhoud van potjes en blikken werden we er wel voor gewaarschuwd.

Groetjes, Annelies