Dus het is iedereen zijn schuld, behalve die van jouw broer!?
Ken jij een verkeersregel die zegt dat je niet als een raket bij het stoplicht mag vertrekken? Ik niet!
Benzine is duur, maar niet omdat de oliemaatschappijen het nou zo slecht met ons voor hebben.
De eerste reden is dat de olie momenteel erg duur is. Meer dan 100$ per vat, dat is echt ongekend! De oorzaak hiervan moet je zoeken in een sterk toegenomen vraag (o.a. door de sterke economische ontwikkeling in Azie) terwijl het aanbod achterblijft.
De tweee - en belangrijkste - reden is dat de prijs van benzine erg hoog is door de brandstofaccijns. Zonder belasting zou zelfs met deze hoge olieprijs een liter benzine ongeveer 55 cent of zo kosten. Met brandstofaccijns is dat dus tussen de 1,45 en 1,55 (afhankelijk van waar je tankt).
Het klopt dat onbemande tankstations of kleinere tankstations soms wel iets voordeliger zijn dan de Shell en de BP. Net zoals dat de Aldi ook goedkoper is dan de AH. Maar om daarom nou de Shell te boycotten?! Ik doe er niet aan mee.
Een geluk voor de olieslurpers dat de dollar t.o.v. de euro gunstig staat! Een aantal jaren geleden was die 1 op 1, nu dus slechts 0,65 op 1 wat betekent dat een vat olie voor een europeaan slechts $ 65 is. Jullie mogen hopen dat die amerikanen het niet beter gaan doen!
Amerikanen klagen ook over de dure benzine, zij hebben de prijs zien stijgen van $2 per gallon naar ruim $3. Dat de marktwerking daar beter werkt merk je aan de interesse van de amerikanen om te veranderen. Zij maken nu energiezuinige auto's en verkopen hun oude slurpers aan europeanen.
Hier in europa zie je daar tevens nog eens bijkomen dat van nieuwe auto's de motorinhoud, het aantal PK's en het daarbij behorende verbruik alleen maar toenemen.
Zoals Paul opmerkte, SUVverds die mensen die klagen over de hoeveelheid belasting die er wel niet op een liter benzine geheven wordt!
Moeilijker is om begrijpend te lezen!
Dan zal ik het wel weer uitleggen. Jij zegt dat jouw broer zich aan de verkeersregels houdt, wat de suggestie wekt dat de geconstateerde slijtage niet aan zijn rijgedrag te wijten is. Ik geef in mijn voorgaande posting een voorbeeld dat iemand toch slijtage-gevoelig en milieu-onvriendelijk kan rijden, zonder in overtreding te zijn met de verkeersregels.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?