Consuminderen op defentie

• Tries

Op woensdagavond 12 december 2007 vloog een Apache gevechtshelikopter van de Koninklijke Luchtmacht tijdens een laagvliegoefening tegen de hoogspanningsleiding over de Waal tussen Heesselt en Hurwenen. Een grote stroomstoring was het gevolg, het dagelijkse leven in de Bommeler- en Tielerwaard lag twee dagen lam.

Al geruime tijd zijn geluiden te horen vanuit bevolking en bedrijven van de gemeenten Maasdriel en Zaltbommel tegen de laagvliegoefeningen. Veel klachten en schadeclaims zijn in de loop van de jaren bij Defensie neergelegd, maar tot op heden wordt er geen gehoor gegeven aan het verzoek te stoppen met de oefenvluchten boven bewoond gebied.

Zal veel geld schelen aangezien er al vaker klachten waren

zeker gezien de schade claims.

www.stroomstoringbommelerwaard.nl/

Tries

• BennieMak

Stop dan eens met olie te verbruiken!

• Tries

Verklaar je?

Tries

• BennieMak

Reden oorlog: Olie!

Reden apache: Oorlog!

Reden stroomstoring: Apache!

Meer apaches = meer olie = meer oorlog = meer overlast!

Doorbreek die negatieve spiraal eens door minder olie!

• Tries

Ja geen oorlog dat zou nou echt eens een uitkomst zijn, helaas zolang de mensheid er is zal er oorlog zijn

niet eens de mensheid, alleen wij zijn instaat die dingen te bouwen die ons kunnen beschermen en ja oefenen zal dan moeten maar genoeg gebied waar dat kan zonder schade.

gr Tries

• BennieMak

Ja, in Afghanistan zeker! Kunnen ze meteen op weerloze mensen oefenen, zoals kinderen, vrouwen en oude mensen. Het ‘not-in-my-backyard’-principe van de nederlander…

• Tiny

Zolang het maar niet in mijn achtertuin gebeurt, wat jij :)

• Douce

Wat doe jij er daadwerkelijk aan?

Douce*D

• BennieMak

Effe doorlezen: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2384&i=79251&t=79225

• Douce

Vooruit, laten we de topics dan maar samentrekken;) Ook ik heb 18 jr. geleden de auto de deur uitgedaan en doe bijna alles op de fiets. Op de (te) lange afstand neem ik metro, bus en trein (die natuurlijk ook niet op water rijden).

Douce*D