Ik lees eigenlijk met verbazing hieronder tips om te consuminderen…. soms nuttige tips, soms leuke,,,, maar soms denk ik wel eens bij mezelf >> nou op dat soort dingen zou ik dus nèver nooit niet op kunnen en willen bezuinigen.
Zoals bijv. Hygiëne.
Water besparen? Nee. We leven in een waterland. We hebben het lekkerste water uit de kraan….. zomaar te drinken of te gebruiken voor het koken, koffiezetten… we wassen (wasmachine, douche, vaatwasser ed.) zelfs met schoon water!
Waar ik dan eerder op zou bezuinigen is frisdrank. Niet noodzakelijk. Water wel!
Etenswaren. Valt op te bezuinigen, maar er zijn wel grenzen. Een goedkopere winkel is niets mis mee. Ook B-merken zijn vaak wel goed. Maar het moet wel smaken, natuurlijk. Ik zou dus niet een blikje tomatenpuree omtoveren tot een “zogenaamd heerlijk soepje”, ik zou voordelig tomaten kopen en daar de soep van maken.
Kleding. Ik hoef geen merkkleding (soms wel, maar niet noodzakelijk). Maar ik wil het wel nieuw. Dan liever naar een goedkope winkel, dan naar een 2e handswinkel.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik ben benieuwd waar jullie dus NIET op consuminderen. Waar “kun je niet” op bezuinigen….