Donner waarschuwt voor recessie

• baukje

Hoe kan je nu de uitkeringsgerechtigden verplichten vrijwilligerswerk te doen? Dat moeten ze toch zelf weten, anders is het slavernij, en geen vrijwilligerswerk! Je kan ze wel verplichten een normale baan aan te nemen natuurlijk.

Als ik vanuit een uitkering aan het werk zou moeten, zou ik al het werk aanpakken ook zwaar of smerig werk, maar vrijwilligerswerk, daar begin ik dan niet aan, dan werk je voor niets, en mijn tijd en energie zijn ook geld waard, dus ik wil dan een normaal loon.

• baukje

Vind ik vreemd, als je op kantoor werkt, hoef je niet zwaar te tillen en als je 50 bent en jaren ervaring hebt op kantoor, zou je toch tot je 65ste door kunnen gaan? Kantoorwerk is toch niet zwaar of risicovol je zou het zelfs vanuit een rolstoel kunnen doen.(Als je de ervaring en diploma's hebt, natuurlijk)

• nicole

Toch is het zo Baukje, ze willen liever geen “oudjes” meer. Kosten te veel en hebben eerder klachten en kwalen. Jongeren zijn stukken flexibeler en goedkoper.

• Nina2

Hoi Baukje,

Ik ben 54 jaar en heb diploma's zat. En ook nog wel behoorlijk wat ervaring, maar nee hoor mij hoeven ze echt niet. Ik heb al jaren geen uitkering meer maar hier in centraal nederland hebben ze waarschijnlijk geen personeelsgebrek.

Ik heb net een uitzendbaan van drie maanden achter de rug, het iedere dag 4 uur in 2 bussen en de trein zitten brak me op. Per 1 januari verviel de reiskostenvergoeding (225 euro), toen ik daartegen protesteerde kon ik vertrekken: goedkopere studenten zat in Utrecht die na de kerstdagen hun studie afbreken en een baan zoeken, zei de intercedente.

Ik probeer het niet meer, na 5 jaar solliciteren ben ik het spuugzat.

En je raadt het nooit: ik ben ineens hardstikke blij dat ik niet meer hoef!

Nina