mieren...

• ¥ Lotje ­­¥

Met de zomer komen ook de mieren. Het zijn kleine en onschuldige beestjes maar je hebt ze liever toch niet in en rond het huis. Verdelgingsmiddelen zijn doeltreffend maar niet goed voor de gezondheid. Mieren kun je weg krijgen door wat bakpoeder te strooien bij de plek waar ze zitten. Met een dag zijn ze voor maanden weg. Wanneer ze weer terug komen herhaal je het trucje nog een keer. Doeltreffend en niet schadelijk voor de gezondheid.

• Paul

met deze tip kom ik de winter wel door ;-)

• Marjorie

Lotje, bron??

• ¥ Lotje ­­¥

stond op mijn msn door iemand . En daar stond ook geen bron bij .

• maria

hoax.

Maria

• Moonlampje

tik het maar eens in op google: http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=diverse&label=Mieren

• Nel

Mieren kan je weg krijgen door wat bakpoeder te strooien bij de plek waar ze zitten, met een dag zijn ze voor maanden weg. En veilig voor kinderen.

Helaas zitten ze overal …kost het flink wat bakpoeder .

Zelf spuit ik ze weg ….met schoonmaak azijn :D

• Angelique

Zout werkt ook goed… en stukken goedkoper dan bakpoeder ;)

• ¥ Lotje ­­¥

Ja dat dacht ik ook al en een vuiligheid met dat bakpoeder als het nat word je sleep het misschien weer wel mee naar binnen.

IK doe wel eens azijn en zout door elkaar vermengt met water. Eigenlijk een soort zelfgemmaakte ,,zoutzuur,,:D in een plantespuit en ja helpt. Doe ik ook wel eens voor het groen op de tegels buiten.

• BennieMak

Dichtlijmen die holen met b.v. bison-kit!