huishoudgeld

• zeeuwtje

Als ik meteen een vraag mag stellen:

In januari maak ik altijd een begroting voor het komende jaar.

Alle vaste lasten tel ik bij elkaar op,( ik maak een schatting voor de hoger uitvallende woonlasten), daarna deel ik dit bedrag door 12 en wat er dan overblijft verdeel ik over de posten:

huishoudgeld

kleding

benzine

kapper en kado's

diversen (kleine onverwachte dingetjes)

kabelnet (hier gaat elke maand 50 euro naartoe voor kabelinternet en telefoon).

Ondanks dat we meer zijn gaan verdienen moet ik zeggen dat door de stijgende lasten er steeds minder overblijft per maand. Hebben jullie daar ook last van?

Sparen valt niet mee.

zeeuwtje

• choc

sparen valt zeker niet mee.

maar gewoon doorgaan met de reclamekoopjes.

de aanbiedingen

en eventueel tweedehands via marktplaats.

ook steeds wee kijken of iets abbonement goedkoper kan.

bv nu ziekenpremie 14 %goedkoper gedaan .wel iets minder verzekerd maar ja.

kan de kabel misschien goedkoper aanvragen.

choc

• Frans Rutten

Goh, ik doe dat net zo als jij zeeuwtje! En ja, helaas, er blijft ieder jaar iets minder over. Vorig jaar heb ik wat abonnementen opgezegd om wat meer speling te hebben, daar heb ik ook geen spijt van. Ook mijn telefoonabonnement bij de KPN heb ik opgezegd en ben digitaal gegaan, scheelt enorm moet ik zeggen.

• Martini

Vanavond bij het journaal werd gemeld dat een gemiddeld gezin er € 13,00 per maand op achteruitgaat, het is dus niet zo gek dat het moeilijker wordt de eindjes aan elkaar te knopen. Alleen ouderen en alleenstaande werkende moeders krijgen het ietsje beter, gelukkig voor hen, zij zijn al jaren degenen op wie steeds gekort werd.

• Alie

Het kabinet heeft overschot wel 1 tot 1½ miljard ( geen begrotingstekort meer )en wij mogen gewoon doorbezuinigen , ja t is af en toe niet gelijk verdeeld!

Maar t is toch netjes als je alles kunt betalen , iets kunt overhouden, een potje hebt voor reparaties en wat op de bank voor onvoorzien!

Want weet wel dat je niet gelukkig wordt van consumeerderen!

Mijn huishoudpotje is op het moment € 450,= in de maand, ik heb zo'n blik van de Blokker die je zelf niet kunt openen en daar doe ik het overgebleven geld in!

De vast lasten reken ik altijd per jaar en deel door 12, in een apart potje zit alweer € 150,= voor de eigenbijdrage!

• zeeuwtje

Alie wat betaal je allemaal van die 450 euro als ik vragen mag? Ook kapper en kadootjes enzo?

zeeuwtje

• Alie

Zeeuwtje de heffingskorting die je krijgt als je niet werkt € 173,= per maand, die spaar ik altijd en daar ga van naar de kapper, koop kadootjes en ga met de hond naar trimmer, als ik met de trein ga (kortingskaart 40% ), betaal ik dat daar ook van, de € 450,= zijn voor eten ,drinken en roken en benzine strippenkaarten ( voor scooter ,auto hebben we verkocht)

• zeeuwtje

Dankje Alie.

Ik krijg maar 40 euro heffingskorting (ik werk nog enkele halve dagen gewoon wit)

Dat spaar ik altijd voor onverwachte naheffingen van de belasting (soms klopt de heffingskorting of de zorgtoeslag niet helemaal en moet je terugbetalen), en ook voor extra tandartskosten, brillen enz.

Wat ik zelf nog verdien probeer ik allemaal te sparen voor later (als mijn man met pensioen gaat, dat is ongeveer over 12 jaar). Maar als ik bedenk wat we nog kunnen sparen als ik stop met werken zal dat niet veel zijn.

De heffingskorting zijn ze geloof ik ook al aan het minderen toch?

zeeuwtje

• Alie

ja Zeeuwtje de generatie na ons krijgt weer niks, ne tals onze mannen jaren betaald hebben voor VUT ( is terziele) krijgen onze kinderen straks geen voordeeltjes meer, t is jammer!

Maar je vroeg hoe ik het deed met extraatjes, zo doe ik het, en het is best fijn om het niet in de grote pot te gooien! Ze verzinnen namelijk steeds meer lasten om ons te laten betalen! Ik heb gelukkig de kinderen groot!