Brinta, wie kent het niet.

• Nina2

In mijn jeugd aten wij dagelijks een bordje brintapap, wij waren er dol op.

Mijn moeder was daar blij om want het was gezond, goedkoop , gemakkelijk en snel te bereiden 's morgens . Wij eten doordeweeks dus nog steeds een kom brinta. Al doe ik er de laatste jaren magere melk in en zoetstof in plaats van suiker.

Ook mijn zoon (32) eet het de laatste tijd weer nadat hij jarenlang zijn ontbijt oversloeg.

Voor wie er ook nog goede herinneringen aan heeft, staat op deze site een leuk informatief artikel over Brinta. http://www.veenkoloniaalmuseum.nl/

Maar er zullen vast wel mensen zijn die er van gruwden, zoals ik van havermout, brrrr….

Eigenlijk is het in deze tijd , waarin kinderen zo vaak naar school gaan zonder goed te hebben gegeten ,eigenlijk helemaal niet zo gek om het produkt ( weer) eens te proberen.

Nina

• zeeuwtje

Heerlijk. Ik heb het als kind ook vaak gegeten en vind het nogsteeds heel lekker. Zelf vind ik het ook helemaal zonder zoetstof erg lekker. Voedzaam en gezond. De melk gaat ook gelijk naar binnen en beleg heb je niet nodig!

zeeuwtje

• ¥ Lotje ­­¥

Lekker en nog ook de havermouth

• Nel

Brrrrrrrrrrrrrr altijd al vies gevonden

• Paul

mijn hele leven al, iedere ochtend :-)

eeeeh op de eerste paar maanden na dan ;-)

• henriette28

Hier wordt het ook nog steeds dooor 3 mensen gegeten hoor.

6

• Miriam

mijn dochter groeit op met brinta, al vanuit de fles… ze is nu 3,5.

Ook mijn man eet het elke morgen..

Ik drink het als drinkontbijt vaak…

heeeeeerlijk

• Nicole

Mijn zoon en ik vinden Brinta en havermout heerlijk en hij eet nog vaak genoeg een bordje Brinta voor hij naar school gaat. Havermout vinden we ook lekker als toetje

• manstiny

Ik heb het pas weer gekocht , jaren niet gegeten.

En vind het lekker, idd krijg ik zo mijn melk binnen, want dat drink ik nooit.

Ook mijn kinderen hebben het veel gegeten.

• Nina2

Mijn zoon at bijzonder slecht als kind ( als volwassene dus ook), maar hij at altijd zijn bordje brinta met melk en 's middags een bruine boterham met pindakaas.

Jaar in jaar uit. Dat ik vooral niet overging op hagelslag kaas of jam. Met als hoogtepunt pannekoeken met stroop op woensdag.

Volgens mij zou hij de hongerdood zijn gestorven als die dingen niet hadden bestaan. Groenten en aardappelen, daar werd hij ziek van volgens hem.

Ik zette het wel neer op de gewone dagen maar hij wachtte beleefd tot we van tafel gingen. Dreigementen, beloningen, geen aandacht….niets hielp.

Als baby weigerde hij al groentenhapjes: zelfgemaakt of uit een potje, maakte niet uit. Hij spuugde het gewoon weer uit.

Het duurde zeker tot in zijn tienertijd, toen kwamen er alleen snacks bij.

En nu: hij is een decimeter langer dan zijn vader en wel drie decimeter langer dan zijn moeder. Nooit ziek en altijd actief.

Tot mijn verstomming was hij laatst druk in de weer met het maken van zelfgemaakte fruitsapjes, alleen het woord fruit deed hem al kotsen op zijn tiende.

Blijkbaar kunnen kinderen heel wat hebben .