Vorige week koekjes gebakken , cake etc bak ik wel vaker, maar dit was wat meer werk en kost eigenlijk haast niets.Hier vinden ze ze veel lekkerder dan de koek uit de supermarkt en is het op voor je het weet.Wie heeft er nog lekkere recepten ?
mijn recept,
uit een oud kookboek van mijn moeder
200 gram (room)boter
300 gram bloem
150 gram (basterd) suiker
goed kneden,
paar rollen van maken met doorsnede ter grootte van zilveren rijksdaalder (ik zei toch oud kookboek
)
tijdje in de koelkast
in plakjes snijden,
ong. 20 min in de oven stand 3 - 4
vaak doe ik er nog wat stukjes chocolade door, 50 gr. pure chocolade in kleine stukjes
Curaçaose “S” Pindakoekjes
300 gram geroosterd pinda’s (niet gezouten)
400 gram bloem
2 theelepels bakpoeder
1 theelepel kaneel
½ theelepel kruidnagel
150 gram boter
225 gram suiker
3 eieren
1 eetlepel vanille aroma
1 theelepel amandel aroma
De Oven voorverwarmen op 180 °C.
De pinda’s fijn malen. Twee bakplaten invetten en met bloem bestrooien.
De bloem met het bakpoeder, kaneel en kruidnagel samen zeven.
Klop de boter met de suiker licht en luchtig.
De eieren één voor één toevoegen en na elk ei goed roeren.
Vanille en amandel aroma en gemalen pinda’s toevoegen en heel eventjes roeren. Bloem toevoegen en goed roeren. Als het beslag te zacht is kan men nog een beetje bloem toevoegen. Bestrooi je handen met bloem en met steeds een lepel van het beslag wordt de letter “S” gevormd. Leg ze netjes naast elkaar op het bakblik en zet ze in de oven.
Oven: 180°C Tijd: ± 30 minuten.
Haal de koekjes uit de oven en laat ze goed afkoelen. Daarna in een koektrommel bewaren
Ik zelf vind het tot pinda brokjes vaak als ik geen pinda's heb maak ik het van pindakaas. Ik doen dan de 300 gr geroosterde pinda's als 150 gr pindakaas en is het niet goed kwa smaak etc dan doe ik een beetje meer bij. het is een kwestie van uitproberen. Hou wel rekening mee dat ze hard worden maar heel lekker zijn.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?