energiegebruik

• Nina2

Ik verbruikte al weinig in het verleden ( gas gemiddeld 800 kubieke meter, electra 2100 kWh per jaar gemiddeld) Maar nu lijkt het wel heel weinig te worden.

Eerdaags krijgen wij de afrekening( veel mensen hebben hem al) en ik kan zien dat ik aan gas 650 kuub en aan electra 1800 kWh zal hebben gebruikt het afgelopen gebruiksjaar.

Ik heb wel een nieuwe cv ketel ( was VR is nu HR) en de afgelopen winters waren zacht, dat kan een verklaring zijn voor het gas. Het is geen verklaring voor het sterk gedaalde electraverbruik. Er is in mijn electrische apparatenpark geen opvallende verandering geweest. Hebben er meer mensen zoiets gemerkt ?

• lila01

Zowel wij als mijn ouders hebben afgelopen jaar ook fors minder verbruikt en krijgen dus ook ruim 300 euro terug!

• Miriam

Wij in ons oude huis ook de laatste keer…

In ons nieuwe huis zal het vreselijk gaan tegenvallen denk ik, enkel glas, groot huis, open trap… en veel toekomstplannen :D

• BennieMak

Dit prikbord is ruim een jaar gesloten geweest in die periode… :D

• Nina2

Grapdeur, toen heb ik gewoon ergens anders geprikt hoor!

• Beheerder

Wij hebben veel terug gekregen maar dat kwam omdat we bewust anders zijn gaan doen met ons verbruik. Daardoor is onze maandtarief ook goed mee verlaagt. Nu is het een sport geworden om het zo te houden of om het nog lager te proberen te krijgen.

• jantiena

Ik heb jaren geleden gebeld met Nuon om te vragen hoe laat de goedkope meter ging lopen. Dat was om 19.00 uur. Maar ik kwam er dit jaar achter dat de goedkope stroom al een paar jaar geleden door Nuon van 19.00 uur was verplaatst tot 23.00 uur. Fijn dat ze dat dus nooit hebben verteld! Tegenwoordig dus alles zoveel mogelijk in de nacht, en ik krijg meteen 400 Euro terug. Maar we doen tegenwoordig ook alle stekkers eruit 's nachts, dat scheelt ook, natuurlijk.