cadeau....

• Angelique

Ik zit met een vraagje…

Hoe pakken jullie het aan, wanneer iemand een cadeau van je verwacht van een bepaald bedrag.

Gaat om een geboortecadeau. Mijn man wordt de peetoom van het kindje.

Nu ben ik dus bezig met een 10 dagen (kraam) pakket en de kosten daarvan, zijn min of meer hetzelfde als van hun eerste kindje.

Het 2e kindje “moet” dus een duurder cadeau krijgen en eigenlijk vind ik dat belachelijk. Voor mij zijn alle neefjes en nichtjes nml. gelijk.

Ik vind het ook vreemd om ineens geen 10 dagenpakket te maken, want dat heb ik bij al mijn neefjes/nichtjes gedaan en bij al mijn vriendinnen die een baby krijgen.

Het kindje wordt binnen nu en een paar weken verwacht, heb het kraampakket (op 2 cadeautjes na) klaar.

Moet ik hier nu mee? Gewoon mijn eigen gevoel volgen (en dus het kraampakket geven) met het risico scheve gezichten te krijgen of aan hun (en de rest van de schoonfamilie) verwachtingen voldoen?

• Nel

Gewoon doen wat je zelf wil ….en je eigen niet gek laten maken door je schoonfamilie

• purk

Pfffffffffffffffffffffffffff, wat spontaan allemaal zeg!

Scheve gezichten bij een kado?

Van wie “moet”het 2e kado duurder zijn???

kom zeker uit een ei, maar vind het nogal belachelijk.

wat zitten sommige mensen ingewikkeld in elkaar.

• Petracs

Een met persoonlijke aandacht samengestelde kraammand is toch 10x zoveel meer waard…

Laat je schoonfamilie een dikke lip krijgen. Er is toch geen verplichting over het bedrag wat je ‘moet’ besteden. Kom op zeg…

• Angelique

Het bedrag heb ik niet zo'n moeite mee, maar met hun verwachtingspatroon.

Ik was met ieder cadeautje voor mijn kinderen blij, vooral wanneer ze er moeite voor hadden gedaan.

Ik vind niet dat men voor een ander kan bepalen of ze 1 groot cadeau, of 10 kleinere cadeautjes kopen.

Ik heb voor de geboorte van mijn kinderen een kraammand gehad en dat vond ik fantastisch. Soms zat er iets voor de baby in, soms een boekje met spreuken over moeders en dan weer iets grappigs voor paps. Maar allemaal met de grootste zorg uitgezocht. Meestal waren die mensen er al maanden mee bezig.

• Angelique

Geen idee van wie het “moet”…. ik had er nog nooit van gehoord :?

Maar goed, mss dat ik dan ook wel uit een ei kom ;)

• Angelique

Ik laat me ook niet gek maken, hoor, maar ik kan gewoon niet wennen aan die verplichte dingen. Bepaalde regels waar ik me aan zou moeten houden :?

Ik denk dat ik het maar gewoon bij mijn kraampakket houd…. màn, ik was zo trots op mijn cadeautjes. Ben nu nog bezig met iets voor de kinderkamer… maar de glans is er nu wel een beetje vanaf.

• Beheerder

Gewoon doen wat je eigen hartje je ingeeft en let niet op wat anderen denken of zeggen.

Ik maak ook alktijd paketten voor geboortes, verjaardagen, huwelijken etc. ik vind dat zelf heel persoonlijk en tot nu toe ook goed ontvangen bij de gene die het kreeg.

• K@rin

Dit is net als het topic “onbegrip omgeving”.

Gewoon doen wat je eigen hart je ingeeft.

Het zal effe lekker worden, dat jij zou moeten doen wat een ander bedenkt. Zo heb je toch geen leven!

Er boven staan en trots zijn op je zelfgemaakte kraammand.

• anna.m

Angelique zelf zou ik zo een onderwerp toch eens bespreekbaar maken met de “familie”".