jammer geld... carnavalskleding

• Angelique

Dit vind ik nu zo zonde…

Carnavalskleding voor kinderen.

Ze hebben het pak hooguit 3 uurtjes aan. Met kinderen kun je het niet op de groei kopen, want dan struikelen ze erover (voor meisjes zijn het vooral lange jurken ed.)

Het spul ziet er niet uit, goedkope stof, ligt vaak gauw uit elkaar….

Vorig jaar nieuwe “koninginnejurk” gekocht voor mijn jongste. De taille ingenomen, dus ik heb gisteren alles losgetornt… is het nòg te kort. Ziet er niet meer uit :?

Gistermiddag dus op pad geweest en voor 3 kinderen carnavalskleding gekocht, flesje hairspray erbij, beetje schmink…. kids blij…. maar wat een gekkigheid eigenlijk.

En dat voor een feest waar wij (ouders) eigenlijk een hekel aan hebben.

Ik heb ook geen kinderen die na de tijd in de verkleedkist duiken. Dat vinden ze niets aan.

• henriette64

Kan me je reactie helemaal voorstellen.Misschien kan je kleding lenen of ruilen met andere ouders voor dit feest.Toen de kinderen hier klein waren mochten ze op school verkleed komen emt carnaval , en deed ik het nl zo dat we ruilde /leende vandaar m'n tip

• Angelique

Ja, best een goed idee.

Maar de meeste kinderen krijgen de carnavalskleding in hun verkleedkist. Die doen er dus wel langer mee. Alleen die van mij hebben er een hekel aan ;)

Ik geef die kleding altijd weg. De kleuters hebben een verkleedhoek.

Verder gaat alles naar neefje/nichtjes die jonger zijn.

Voor hun handig, voor mij ieder jaar een crime :?

• Frans Rutten

Ik heb op een gegeven moment van die oversized glim- en glitter carnavalsjurken en hessen gekocht, die zijn jaren meegegaan hoor!

• K@rin

Ik maakte ooit zelf carnavalskleding voor mijn meiden van leuke gekleurde voeringstof. Dat was niet te duur en vooral leuk. Ook al was het maar voor 1 dag.

Ik zie het probleem niet zo hoor.

Zet je kleding desnoods te koop als je er zo mee zit.

• maria

Niet zo moeilijk doen! Het lijkt me voor kinderen niet leuk om mee te doen aan iets waarvan de moeder zegt dat ze er een hekel aan heeft!:)!

Het dochtertje van mijn hulp moet als boer verkleed op school komen.( geïnspireerd door“ boer zoekt vrouw”?) Ik heb een witte lap katoen van de markt blauw geverfd en een overall voor haar genaaid. .En ergens had ik nog een rode zakdoek liggen.Laarzen heeft ze wel.En mijn zus zat deze week voor haar kleindochters prinsessejurken of zoiets te naaien.

Maria

• Angelique

Zo handig ben ik niet ;)

Zelf maken… wat knap :)

Ik zit er niet mee… maar vind het jammer.

• Angelique

maria schreef:

>

> Niet zo moeilijk doen! Het lijkt me voor kinderen niet leuk

> om mee te doen aan iets waarvan de moeder zegt dat ze er een

> hekel aan heeft!:)!

Ik doe voor hen net alsof ik het héél erg leuk vind ;)

Zij vinden er zelf ook niet veel aan. 1 middag vinden ze al meer dan genoeg.

Mijn zoon wil het liefst niet aan dat verkleden meedoen. Dit jaar heeft hij een politieagentenpak aan. Maar dat fluitje en de handboeien vond hij het leukste ;) de rest is voor hem bijzaak.

• K@rin

Je had ook wat van anderen kunnen lenen…………

Beetje improviseren met een oude jurk, overall, overhemd, verschillende kniekousen, verf, karton, pruik……….

Je bent toch zo creatief?

• Angelique

Yep, heel creatief, maar niet met kleding ;)

Maar goed, voor dit jaar ben ik eraf. Volgend jaar zien we wel weer…

Heb in ieder geval een paar tips gekregen.