Dure flesjes

• K@rin

'Yakult vindt het ongelukkig dat een woordvoerster van het UMC de naam van het drankje heeft genoemd als product waar ook probiotica in zit. “Daar zijn we niet verheugd over”, zei een woordvoerder van Yakult Nederland.'

Ik kan er niet mee zitten.

Dure slok, die niet doet wat ze belooft.

Wat vinden jullie eigenlijk van al die acti-opti-vivit-vie-yakult en andere mini flesjes die wel in 50% of meer van je dagelijkse behoeften voorzien?

Lees ook even de column waar ik bovenstaand stukje tekst uit heb geknipt:

http://www.nu.nl/news/1404678/1203/Doodongelukkig.html

• Angelique

Ik vind het ook troep.

Ik heb wel eens van die periodes een kefirplantje.

Dat doet heel veel voor je darmen (vooral wanneer je vaak darmklachten hebt). Wat ze bij Yakult beloven, dat doet kefir. Geen toegevoegde suikers en andere rotzooi.

Sneu dat ze negatief in het nieuws komen. Maar dat is niet voor niets.

• wim01

K@rin schreef:

>

> Dure slok, die niet doet wat ze belooft.

>

Onzin. De werking van probiotica is in diverse studies aangetoond: http://www.food-info.net/nl/ff/probiotics2.htm

Dat het niet werkte bij alvleesklierontsteking is een heel ander verhaal.

Geen appels met peren vergelijken.

• Rebecca

Ik vind (en heb altijd gevonden) dat dit soort dingen in de wereld zijn geroepen om geld aan te verdienen.

Het is het scheppen van een probleem zodat je de oplossing kunt verkopen.

De gemiddelde mens heeft al die rommel helemaal niet nodig. Als je gewoon eet, met variatie dan kom je een heel eind.

HEB je echt een probleem, okay dan ga je naar je arts en dan zoek je een oplossing.

Ik vind het klink klare onzin om een oplossing te gaan kopen voor een probleem wat je niet eens hebt.

Becca

• wim01

Rebecca schreef:

>

> De gemiddelde mens heeft al die rommel helemaal niet nodig.

> Als je gewoon eet, met variatie dan kom je een heel eind.

>

Daar heb je een goed punt.

• K@rin

Hoho,

Ik vergelijk geen appels met peren.

Ik heb het over die dure flesjes die je van alles beloven.

Je wordt doodgegooid met reclame hierover. Zeker nu na 1 januari wordt er ingespeeld op de goede voornemens van veel mensen en zouden deze flesjes er voor zorgen, dat je geen opgeblazen gevoel hebt en dat soort dingen. De onzin, dat je fruit en groenten uit een piepklein flesje moet slikken (die zijn ook nog eens heel viesssssssssss!!).

Ik vind het allemaal geldklopperij. Vond ik ook al voor het bekend werd van de doden bij het probiotica-onderzoek bij alvleesklierontsteking.

Wat is er mis met vers?

• K@rin

Precies. De problemen worden ons aangepraat.

• wim01

Er is niks mis met vers, vers is zelfs een goede keus.

Veel mensen verkiezen echter het gemak en dan is probiotica een aardig alternatief. En voor gemak moet je nu eenmaal betalen. De mensen die probiotica verkiezen verkiezen dus ook de prijs van het product.

Over de prijs kan je je vraagtekens hebben, maar dat heeft niets te maken met de werkzaamheid van het produkt.

Ook over de smaak kun je vragen stellen maar ook dat heeft niets te maken met de werkzaamheid van het produkt.

• Babette1975

Geldklopperij vind ik het.

Als je gevarieerd eet en drinkt is het toch goed?

• zeeuwtje

Ik ben het met Wim eens. Inderdaad, het is duur, en niet nodig voor mensen die niets mankeren, maar als je darmen hebt die af en toe problemen geven is het een produkt wat je kan helpen. Het is wetenschappelijk bewezen.

Mijn dochter heeft in Wageningen gestudeerd en daar weet ik het van. Het is echt bewezen dat het werkt. Misschien moet je het zien als een hoestdrank bij hoestproblemen ..

zeeuwtje