Ot en Sien kleding

• Margriet

Hallo allemaal,

Kunnen jullie even helpen brainstormen?

Morgen is er een kijkdag op de school van onze zoon. Het thema is “TIJD” en ze hebben voor de tijd van Ot en Sien gekozen. Met de oude spelletjes, liedjes en kleding. Al weken zijn ze met dat thema aan het werk, erg leuk trouwens. Ze zijn aan het tollen, knikkeren, Jan Huigen in de Ton, elastieken en touwtje springen.

Nu mogen de kinderen morgen verkleed komen. Voor onze zoon is het niet zo moeilijk, ik doe hem gewoon een spijkerbroek aan, klompen en kousen tot de knie met zijn broek erin. Bloesje met zwart/witte strepen en bretels en een pet. Zakdoek om zijn nek.

Hij is een beetje “Dik Trom”.

Maar nu mag ik ook verkleed komen. Ik heb echt al hard nagedacht, wat is nu echt een beetje simpel maar geeft toch goed die tijd weer? Mutsje? Omslagdoek?

Hebben jullie geniale invallen? Liefst iets wat je wel in de kast hebt liggen.

Gr. margriet.

• Angelique

Poncho/omslagdoeken…. gebreide kleding…. rok, schort

witte blouse.

Kleuren -> bruin/grijs/zwart… sobere kleuren dus.

Haardracht… knot :D

• K@rin

Bloes, schort, badmuts! :D

• Alie

Jurk met blouse erover, liefst wit, en een schort, liefst wit, en natuurlijk je tuinklompen, je haar hoef je eigelijk niks aan te doen, vroeger liepen ze altijd met een knotje, mischien kun je dat realiseren

.Ik wens je heel veel plezier toe!

O ja een geborduurde tas of een rieten mand aan de arm doet het altijd leuk en een leesbrilletje op de neus,

als je je opmaakt zijn een paar sproetjes altijd leuk!suc 6

• Angelique

Ow ja… zo'n rieten mand en dan vullen met manderijntjes (of ouderwets snoep zoals zoethout of stroopsoldaatjes, oid. al weet ik niet of de juffen het daar mee eens zijn) Leuk voor de kids ;)

• Alie

Met hooi en eieren kan ook;-) of plantjes uit de tuin, of gewoon geblokte theedoeken!

• Margriet

Oh, goede ideeën zeg!

Die mand met iets erin, heel goed! Zo'n witte overschort…..Hartstikke leuk, ik heb nog wel een bloes met van die witte roezen. Zwarte rok, geitewollen sokken en klompen. Omslagdoek. Het mutsje zou leuk zijn maar dat heb ik niet. Ik doe wel een knotje.

Jullie hebben me echt geholpen, dank je wel!

Groetjes, Margriet.

• maria

I.p.v. klompen kun je ook rijgschoenen/laarsjes nemen.

Maria

• Alie

Heel veel plezier ;-) gr.