Kliekjes!

• krentje

Wat doen jullie allemaal met kliekjes?

Als ik bijvoorbeeld aardappels over heb dan bak ik ze de volgende dag lekker op.

En als ik zuurkool over heb met worst dan vind ik het ook heerlijk om het de volgende dag lekker op te bakken in de pan.

En sperziebonen verwerk ik vaak in een salade met tonijn.

Wat voor tips/recepten/ideetjes hebben jullie?

• Tries

Peen en uien volgende dag op brood, zo ie zo als ik wat nasi over heb gaat dat de vriezer in mannen eten soms wel iets wat ik niet lekker vind neem ik het beetje nasi.

als ik gehakt over heb lekker rullen met sperziebonen krieltjes knoflook uitje

lekker kruiden hmmmm

aardappels inderdaad volgende dag opbakken nog lekkerder dan gewoon gebakken aardappelen…

gr Tries

• maia

Nassie wat over is daar maak ik wel eens loempiaatjes van.

Pasta saus vries ik in.,zo ook stampot,een keer in de zoveel tijd is het kliekjesdag:D:D en eet iedereen een kliekje wat die persoon graag lust

Tegenwoordig heb ik niet zo vaak wat over,ik kook wat minder.

• Pietje Puk

We hadden vandaag kliekjesdag: opgebakken macaroni van gisteren en restjes goulash en hachee uit de vriezer. Voor de laatste twee nog een beetje rijst koken en voila.. een kliekjes-buffet :-)

• Angelique

Toevallig hebben wij vandaag opgebakken zuurkool gegeten… heerlijk :D

Van restjes boerenkool en “oud brood” maken we tosti's.

Wanneer ik macaroni maak, gebruik ik het hele pak. Driekwart gebruik ik voor de macaroni met saus. En van de rest maak ik een macaronisalade. Heerlijk, vooral 's zomers.

Nasi kun je ook opbakken met een geklutst ei erdoor.

Van overgebleven rijst, maken we een rijsttoetje (met kaneel/suiker/boter) of Dolmades.

En voor de rest gebruik ik restjes ongekookte groente vaak voor een gevulde omelet.

Voor tips > kijk eens op www.smulweb.nl

Daar kun je nml. invullen wat voor ingrediënten je nog in je koelkast hebt liggen en daar krijg je dan een recept van.

• Beheerder

Wij houden hier 1x per week gewoon een kliekjes dag. alles wat niet bij elkaar past apart opwarmen en dat verdelen. wat wel door elkaar kan daar maak ik dan een mix pot van.

• anna.m

Wij noemen het tegenwoordig AMUSEDAG (ipv kliekjesdag )

En we amuseren ons er best mee ,voor ieder wat wils !

groet anna.m

• jabevi

restje vlees, aardappels en appelmoes:

jachtschotel!

paar uien snipperen en bakken rest gesneden vlees erbij, met een paar eetlepels bloem en restje jus een smeuig geheel maken., lekker kruiden. van restant aardappels ( of verse natuurlijk) aardappelpuree maken.

laagje vlees/ui laagje appelmoes / laagje aardappelpuree. eventueel onder de grip een korstje laten krijgen.

gr, jabevi

• rob

Van kliekjes rijst, nasi,bami,bulgur of oud brood e.d maak ik meestal lekker gekruide schijven (soms gepaneerd) voor mijn vegetarische dochter.

Nasi en bami maak ik daarom altijd zonder vlees.

Vaak voeg ik er nog wat gekruimelde tofoe aan toe, gehakte champignons of wat kaas en je hebt een heerlijke vleesvervanger.

Want die kant en klare vleesvervangers zijn best duur en zo heb je altijd een voorraadje in de vriezer.

Overigens bak ik ze altijd gewoon in de pan wat veel minder vet is dan frituren.

Zie mijn (basis)recept van 23-1-08 vegetarisch of als snack

• maia

Wat een idee Anna:D:D:D

Amusedag ,dat klinkt stukken beter