Kliekjes!

• ¥ Lotje ­­¥

Ik doe zoiets als jij:) . En weet je…. soms is het de andere dag nog lekkerder ook :)

• Ma Molton

Kliekjes? Opa Sepp is zelf een Klikobak, alles gaat erin………echter, een normale klikobak wordt 1 x per veertien dagen geleegd, opa daarentegen gaat zeker 2 x per dag naar de stort ;-)

Ma

• K@rin

:D

• K@rin

Er wordt hier weinig gekliekt.

Hooguit wat macaroni of nasi. Dat komt ook altijd weer op.

• maria

Kliekjes hebben we niet.Ik kook altijd voor meerdere dagen tegelijk vulvoer zoals aardappelen en rijst. Dat er dus eten in de koelkast staat is hier heel gewoon.Wat is er lekkerder dan een koude gekookte aardappel met wat zout en peper als je honger hebt?

En als we geen trek meer hebben in dat eten,hebben we diverse kliko's: eentje op vier poten met een staart en zes bevederde kliko'tjes die voedselresten recycleren tot eitjes.Aardappelschillen gaan met de milieuboer mee.De groene bak van de gemeente wordt vrijwel nooit gebruikt omdat we rest-organisch afval composteren en weer hergebruiken in de tuin.Ik vind het dan ook een goede zaak, dat burgers hier voor het legen daarvan sinds kort per gewicht en per aflevering moeten betalen.

Maria

• simone

Overgebleven bloemkool +papje is heel lekker met een pakje kerrie soep .Wat kipfilet erin is erg lekker.

• Lonneke mv Wessel + Hidde

ook hier wordt weinig gekliekt.

bij het koken, maak ik standaard 1 portie meer dan met hoeveel we die dag eten. die ene portie gaat de vriezer in.

op dagen waarop we te druk zijn om te koken (of te laat of geen zin ) hebben we voor het kiezen wat we eten.

• jantiena

Vandaag toevallig een slaatje gemaakt van aardappels van gister en eergister. Restje vis erbij, en een paar overgebleven wortels en tomaten en bleekselderij. Beetje yoghurt erbij, beetje mayo en wat dille en een uitje, en we hebben heerlijk gelunched!

Als ik prei overheb: pureren en bouillon-van-een-blokje erbij: heerlijk soepje (evt. met wat ingevroren soepballen). Mijn man heeft in een klooster gewerkt (bouw) en daar krijgen hij en zijn maten elke middag een soepje van de groenten die de nonnen de avond daarvoor over hadden. Ze hebben gesmuld!

Als ik de groenten of vlees niet de volgende dag kan verwerken, dan gaan ze de vriezer in zodat ik voor mezelf een alternatief heb als manlief aan de spruiten wil.

Soms alleen maar ontdooien, en som kan ik uit de inhoud een lekkere pastasaus maken.

• Beheerder

vandaag was het dus weer zover. Kliekjes dag. wel een rare combinatie maar het heeft gesmaakt.

macaronie salade met tonijn, een gemengde salade en dan gegratineerde aardappels met sperziebonen en gehakt.