Help de kippen uit de kooi OT

• Tries

http://www.ciwf.nl/helpdekipuitdekooi.html

SPOED!

Op 28 januari, vergadert de Tweede Kamer eindelijk over de regeringsplannen voor het welzijn van dieren. Dan wordt ook de volgende vraag beantwoord:

Mogen alle legkippen in Nederland hun ei leggen in een stal waarin ze vrij kunnen rondfladderen?

of:

Blijven miljoenen kippen in ons land veroordeeld tot een leven in een veel te krappe kooi, waarin ze nog niet eens hun vleugels kunnen strekken?

tekenen jullie ook even?

gr Tries

• Babette1975

Heb getekend.

Gr Babette

• Alie

Om een constante smaak te hebben van kippeieiren behoren ze toch enigszins opgesloten te worden, ik houd er niet van kippen op een vierkante centimeter te plaatsen maar gewoon voeren met gewoon voer ben ik toch wel voor,

een mooie grote hal met stro en plekjes voor de vrije kip ben ik het wel mee eens, maar geheel vrije loopkippen vreten alles en de eieren smaken dan ook naar alles wat ze eten zelfs knoflookei heb ik al geproefd en weet je wat !!!! het is niet te eten!!!

• maria

Waarom is er nooit eens een actie tegen het houden van kanaries, papegaaien, parkieten enz. in kooitjes ?

Maria

• zeeuwtje

Nou Maria, ik zou zeggen: start er één!

Ik hou ook helemaal niet van papegaaien in een kooi, het zijn echte groepsdieren, ze leven in het wild met hele kolonies en bij de mensen in zo'n klein kooitje helemaal alleen, echt zielig….en tegennatuurlijk.

Ik ben zelf erg voor dierenwelzijn, gebruik ook voornamelijk biologisch vlees en vleeswaren (af en toe zondig ik tegen deze zelf opgelegde regel, omdat de keus vrij beperkt is), maar het vraagstuk is wel moeilijk.

Ik zou wel eens een echte deskundige (bv. dierenarts ofzo) aan het woord willen zien/horen over wat nu echt het beste is voor een dier.

Bij rundvlees weet ik ook nooit zo goed wat ik moet kopen. De Greenfield-runderen van AH zijn toch eigenlijk ook vrij rondlopende dieren, maar er staat geen biologisch vlees op..

zeeuwtje

• henriette28

Heb inmiddels getekend en misschien een idee om de site door te mailen naar anderen.

• jantiena

Precies wat ik ook doe! Onze AH heeft alleen biologisch rundvlees, en soms kippenvlees. Ik koop tegenwoordig het biologische varkensvlees bij Dirk v.d.Broek, die ook biologische vleeswaren verkoopt. Maar ja, daar heb je niet af en toe die mooie 35% sticker op het vlees…

Verder heb ik het idee dat het rundvlees uit Argentinië ook van ‘loslopende’ koeien is (ik zie daar van die Ranchos bij op paarden). Dus als er geen biologische stooflappen te krijgen zijn, dan neem ik die. Bij het Argentijnse vlees heb je ook niet dat die beesten door half Europa zijn gesleurd om te worden geslacht. Ik wou dat iemand mij kon uitleggen waarom Engelse schapen in Italië moeten worden geslacht of Nederlandse geiten in Spanje, Nederlandse biggen in Italië. Waar is dat in vredesnaam goed voor? Europa, doe er wat tegen! Besparen op dierenleed!

• maria

Nee, ik doe hier niet aan mee.

Want wat is het alternatief? Grote stallen waar die beesten elkaar lopen te pikken, doden en opvreten( dagelijks tientallen) Of uitloopstallen terwijl kippen er een vreselijke hekel aan hebben om in de open lucht te lopen als er geen struiken e.d. in de directe nabijheid zijn om bij gevaar van boven onder te vluchten?

Onlangs hoorde ik een onderzoeker vertellen dat kippen in kooien tevreden geluiden maken.Dezelfde geluiden die ik hoor als mijn kippetjes lekker in de zon aan het zandbadderen zijn.En die geluiden hoor je beslist niet in zo'n grote losloopstal.Daar is het een en al gefrustreerdheid.

Ik geef toe, die kooien heb ik zelf nog nooit gezien.De loopstal dus wél En dat is niet een leuk leven voor kippen!

Maria

• Jenny

Ik heb wel getekend, maar als iedereen die nu nog vlees eet enzo eens de helft minder zou nemen, of een keertje een alternatief, dan zou al dit gedoe misschien niet eens nodig zijn.

• Alie

Ik lust niet eens kippeeieren van kippen die overal voer kunnen wegpikken, en daar is het toch om te doen een lekker ei!!!!!!!!! En zo lief zijn ze inderdaad niet, ze pikken elkaar vreselijk kaal,netals dat gedoe om varkens, ze moeten in de modder liggen, nou van die vieze dieren hoef ik geen stukje vlees, de grond zal vervuild zijn, bleeeeh, mensen schieten door, maar als ze een zwerver ongewassen op straat zien lopen krijgt hij heus geen geld en brood van hen!