Zaterdag brooddag

• krentje

Hallo allemaal,

Vandaag eten we soep met brood.

Elke zaterdag eten wij dus lekker makkelijk brood met ei of met een soepie.

Doen jullie dit ook?

Doet me trouwens denken aan een weekmenu van vroeger bij mijn oma.

Dat was dus zaterdag brooddag,zondag iets luxe,maandag kliekjesdag, dinsdag ( geen idee)woensdag gehaktdag donderdag ( ook geen idee) vrijdag vis…

Zijn er hier ook mensen die zoiets doen of is het helemaal uit de tijd?

Ik zelf eet alleen gehakt wanneer ik er trek in heb en niet perse op woensdag, vaak eten we vega of vis. Dus die vrijdag visdag gaat ook niet altijd op hihi!

• Paul

zaterdag is bij mij patat met frikandellendag.

• Margriet

Zaterdag petatdag. :-) Zelfgebakken.

• Angelique

Wij ook “zaterdag/patatdag”…. ook zelfgebakken.

• Pietje Puk

Soep met brood en pannenkoeken oid als toetje. Met alleen soep en brood krijg ik die pubers niet stil ;-)

• Angelique

Soep met brood eten wij heel vaak… als lunch.

Ik heb echte “warm” eters… die nemen ook geen genoegen met alleen soep en brood.

Pannenkoeken vinden ze hier wel heerlijk, maar vind ik te veel werk om vaak te doen. Er gaan hier dan ook 2 pakken doorheen (dan gaan er nog wel een paar in de diepvries, maar 1 pak mix is te weinig). Dan alle groenten en fruit snijden…. nee, dat doe ik meestal op dagen dat ik heel veel tijd heb :)

• zackary

meestal een broodje haring ofzo. pasteitje met ragout, dat soort dingen.

zaterdag wordt er iig niet gekookt.

• Pietje Puk

Ik gebruik geen mix hoor. Gewone bloem, gemengd met volkorenmeel (dan “vult” het beter), eieren, snufje zout en melk. Overigens doen wij alleen stroop en suiker e.d op onze pannenkoeken.

En omdat ik ook van die bodemloze vaten heb als kinderen geef ik ze eerst een stevig soepje met stokbrood.

• Channah

Voor mij is het andersom: juist in het weekend wordt er gekookt. Door de week ook wel, maar als je pas om 18.30 uur uit je werk komt heb je echt geen zin meer om uitgebreid in de keuken te gaan staan.

• Annelies

Wij eten Zaterdags vaak brood

Of met vis of iets warms erbij