Milieu of beurs?

• Alie

Met stijgende verbazing heb ik gelezen dat een huismoeder van tegenwoordig nog op het stroomverbruik van het gezin moet letten, zijn we dan met zijn allen al niet jaren bezig met bezuinigen op energie? De huismoder kan toch niet de enige zijn :-(

Bezuinigen jullie ook alleen voor de beurs en banksaldo of zijn de meesten net als ik toch met milieu bezig geld terug is goed natuurlijk ?

• Pietje Puk

Standaardzinnen uit mijn mond:

“Deur dicht!”

“Heb je het licht uitgedaan?”

“Heb je je pc uitgezet?”

“De TV moet NIET standby blijven staan, maar gewoon UIT”

“Hoeveel water heb je nodig om dat magere lijfje van je te wassen??”

• Alie

Jeetje anno 2008 dat verbaast me dat echt, t zijn toch de kinderen die verder moeten op deze aarde,

ze zijn dus nog steeds niet milieu bewust, ik riep vroeger ook , de PWN heeft gebeld het water is bijna op,

de PEN heeft gebeld ze moeten de stroomafgifte aanpassen,

en hier nooit geld terug altijd bij betalen, maar dat was 15/ 20 jaar terug!!!!!

Ik dacht dus werkelijk met green peece enz, dat de kinderen van tegenwoordig milieu bewuster zijn dan de mijne!

• zackary

Nee hoor, en daar zijn het ook kinderen voor toch?

Ze kunnen best een beetje opletten met deuren en verbruik enz. maar laat ze vooral lekker kind zijn.

De zorgen komen snel genoeg toch?

Milieu of beurs? Tja, ik had ooit groene stroom maar dat werd toen duurder dan grijze, dus gingen we weer terug naar grijs.

Ze kunnen wel lekker lullen met zijn allen, maar ik moet wel iedere maand het plaatje rond zien te breien.

Vergelijk het met boodschappen doen. Dan neem je ook het goedkopere alternatief toch?

• Alie

Ik heb makkelijk praten, en maar 2 monden te vullen, toen de kinderen thuis waren hadden we veel geld te spenderen, maar vond ik op een bepaald moment dat het ook wel minder kon, nu heb ik een dochter die zegt, bij mama was je altijd op dieet, ze is ook behoorlijk dik geworden!!!

Ach je doet het toch niet altijd naar ieders zin, en je kunt je kind, kind laten hoor je hebt gelijk!

• Margriet

Natuurlijk zijn we al jaren bezig maar die kinderen vallen er nieuw in en moeten dat allemaal nog aangeleerd krijgen. Ze krijgen dat niet automatisch mee bij de geboorte. :-)

Gr. Margriet.

• Alie

Bij de geboorte bewust leven meekrijgen, dat zal toch wat zijn ;-)

• maria

Een zoogdier is in principe van nature egoist.Alleen de mens kan altruistisch gedrag aanleren.En dat moeten zijn opvoeders doen.Doen die dat niet, dan zal het nooit bij ieen kind opkomen om uit zichzelf het licht uit te doen omdat het voor hemzelf geen direct nut heeft.

Maria

• K@rin

Alie, dat klinkt wel een beetje naief ;)

Ook hier alle bekende teksten:

Doe het licht uit

Laat je pc niet aanstaan

Douchen kan sneller

Zet je tv uit

Eerst bedenken wat je uit de koelkast wilt pakken en dan de deur pas opendoen (i.p.v. andersom)

Dit is nog maar een kleine greep hoor.

• zackary

Maar hou wel in de gaten dat dit het huishouden betreft en geen legerbasis.