Nagels afknippen?

• K@rin

Bespaartip: Je nagels afknippen zodat je minder nagellak gebruikt

AMSTERDAM - Een maand lang geen kleding kopen en je nagels afknippen zodat je minder nagellak hoeft te gebruiken. Zo bespaar je geld. En dat is hard nodig, want volgens het NIBUD kunnen onze jongeren steeds minder goed met geld omgaan. Actrice Fiona ziet er niets in. “Dan ga ik nog liever dood” verzucht zij in de ludieke theatervoorstelling ‘De Verleiding’ van theatergroep Klasse Kunst.

Met het theaterstuk willen NIBUD theatergroep Klasse Kunst jongeren bewust maken van de gevolgen van schulden en laten zien hoe ze schulden kunnen voorkomen.

`Sommige dingen in het leven moet je niet zo letterlijk nemen. In de voorstelling is het knippen van de nagels een grap, die symbool staat voor de geldproblemen van jongeren', aldus Marcel Boon, de artistiek leider van Klasse Kunst.

Theatergroep Klasse Kunst organiseert voor jongeren al jaren voorlichting over zaken als AIDS, schulden en allerlei andere maatschappelijke thema's.

Gedragsverandering op jonge leeftijd kan later veel problemen voorkomen. Uit onderzoek blijkt dat jongeren gemakkelijk te verleiden zijn tot hogere uitgaven en snel schulden maken. De laatste paar jaar gaven jongeren ongeveer 9% meer uit, terwijl hun inkomsten maar 1% stegen. Eenderde leent daarom geld of koopt op afbetaling.

De Verleiding

De Verleiding is een educatief theaterstuk dat theatergroep Klasse Kunst samen met het NIBUD heeft geproduceerd. De voorstelling is gebaseerd op tv-programma’s waarin mensen zich laten verleiden om zich - voor een te winnen bedrag - te laten opsluiten. De drie personen op het podium denken verschillend over omgaan met geld. Zij laten op komische wijze zien hoe je kunt bezuinigen en dat je pas rijk wordt als je geen geld uitgeeft.

Op nibudjong.nl kunnen jongeren meer leren over omgaan met geld.

Geknipt uit www.telegraaf.nl

• Pietje Puk

Je kunt ook gewoon géén nagellak gebruiken natuurlijk….

• Moonlampje

hihi wouik ook net gaan zeggen :D ik heb nog nooit nagellak gebruikt (en geen make up ook) en dat is toch wel een aardige kostenbesparing :D

• Alie

Een potje nagellak is nou wel het laatste waar ik me druk om zou maken, je kunt het tussen € 1,= en

15 euro kopen en je doet er heel lang mee, daarbij is vijlen ( 1 kant op ) beter voor je nagels.

Wat echt besparen is geen Hummer kopen, vanaf vandaag maar liefst 110 euro per gram uitstoot, en een hummer kost dus nu € 30.000,=extra ( grapje van de regering zeker)

De huur gaat weer omhoog, de gem belastingen weer met 3 %

Het gas, het water en de elec gaan dezelfde trent volgen, dus een potje nagellak ach!

En het leven is weer 3.25% duurder geworden.

• K@rin

Wat nemen jullie dit letterlijk. Het stukje wel gelezen?

Er staat o.a.:

`Sommige dingen in het leven moet je niet zo letterlijk nemen. In de voorstelling is het knippen van de nagels een grap, die symbool staat voor de geldproblemen van jongeren'

Het gaat dus niet om de nagels of de nagellak…………..

• Ma Molton

Ik zag eens op de tv een vent die zijn hele leven zijn afgeknipte nagels in een jampot had bewaard, de pot zat helemaal vol, zo onsmakelijk.

Vanmiddag krijg ik weer een gratis knipbeurt, mijn vriendin is pedicure en ik help haar met de computer.

Maar als ik het goed heb begrepen is nagelbijten dus zeer besparend;-)

Ma

• Ynid

:D:D:D